  • Data: 2014-10-02 19:02:43
    Temat: Re: Myszy
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-10-01 22:36, Maniek4 pisze:

    > Patrzac na dyskusje to wydaje mi sie, ze nikt z gory nie neguje
    > powiedzmy radykalnych metod w nieustepliwych przypadkach, a jedynie
    > mowimy, ze nie nalezy ich stosowac bez sprobowania innych najpierw.
    > Kupowanie obrozy tylko dla tego, ze pies wyje po nocy bez chocby
    > wstepnego wnikniecia w problem nie jest dobrym rozwiazaniem.
    >
    > Pozdro.. TK

    Tu masz 100% rację, tylko Ci się wydaje :)
    Wręcz przeciwnie, Adam pisze, że stosowanie obroży elektrycznej to są
    tortury dla psa, a do osoby, która zaproponowała takie rozwiązanie
    zwraca się: "Glupis jest jak but, szkoda mojej klawiatury.". Poza tym
    Adam twierdzi, ze każdego psa w bardzo łatwy sposób można wytresować,
    nauczyć odpowiednich zachowań stosując tylko i wyłącznie nagradzanie, co
    chyba sam uważasz za bzdurne twierdzenie.

    Ja zaś uważam, że obroża elektryczna jest tym samym co smycz czy zęby
    innego psa sprowadzające innego psa do tzw. parteru.
    Nie ma w niej przemocy, lecz typowe działania, do których pies jest
    przyzwyczajony od dzieciństwa. Dla takiego psa zęby suki, smycz czy
    obroża elektryczna niczym się nie różnią.
    Problem zaś polega na tym, że obroża elektryczna nie rozróżnia, kiedy
    pies szczeka w dobrej intencji, a kiedy w złej. Aby nauczyć go
    pożądanych przez człowieka zachowań, człowiek musi mieć kontrolę. Karać
    złe zachowania, a nagradzać dobre.
    Dlatego też obroża elektryczna - tak, ale tylko z pilotem w ręce
    właściciela psa lub z kablem ograniczającym obszar po jakim pies ma się
    poruszać. W przypadku ograniczenia terenu, pies bardzo szybko się uczy i
    po pewnym czasie obroża nie jest już potrzebna.