  • Data: 2015-06-22 16:33:14
    Temat: Re: NTG - Jednak eldorado
    Od: Budyń <b...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 22 czerwca 2015 14:30:07 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    > mieszkali Niemcy i takie, gdzie mieszkali Polacy. Wbrew pozorom Śląsk nie
    > był jednorodną "mieszanką" a raczej lokalnymi enklawami. W trakcie wojny i
    > tuż po Niemcy powyjeżdżali (nie wszyscy dobrowolnie) a na ich miejsce
    > zostali przesiedleni ludzie ze wschodu.
    >
    > 30-40 lat później jadąc samochodem wiadomo było w której wsi się jest - w
    > jednych przed domem trawnik, ścieżka i pomalowany płot, a w innych przed
    > domem łażą kury, między nimi leżą porozrzucane sprzęty rolnicze. Ponoć w
    > Wielkopolsce wyglądało to identycznie (nie wiem, ale tak opowiadają).

    Niby zgoda - ale z pewną uwaga: po wojnie moi wracali z robot w niemczech, w okolicy
    wroclawia ruscy ich wyzwolili od konia no i tak ostali na ziemiach odzyskanych.
    Zajeli kilkuletni dom - ale to dziadek dorabiał instalacje CO, niemiec tego nie mial.
    Slawojka stala na podworku - tez zdobycz cywilizacji dopiero za naszych trafila do
    budynku...

    > Ale po co dorabiasz do tego ideologię polityczną? Podział na Polskę "A" i
    > "B" sięga zaborów i w dowolnej książce historycznej możesz poczytać że
    > inaczej wyglądało życie w zaborze niemieckim i rosyjskim.

    specjalnie nic nie dorabiam - po wynikach wydac gdzie jak sie glosuje. Jest to
    ciekawa zaleznosc ze obszary z ludnoscia naplywowa po II wojnie maja zerwana ciaglosc
    jakiegos patriotycznego myslenia - tam wygrywa platforma, komorowski itp a gdzie
    ludnosc siedzi z dziada pradziada tam w cenie jest patriotyzm czyli pis.

    b.