  • Data: 2015-06-22 20:12:45
    Temat: Re: NTG - Jednak eldorado
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 22 czerwca 2015 18:42:06 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Wychodzi mi że na tym układzie zyskujesz tylko Ty.

    Zyskuja wszyscy. Ja place 5k brutto. Jak chcesz umowe o prace to dostaniesz
    z tego z 3k na reke. Jak samozatrudnienie to +4k.

    > Skoro na samozatrudnieniu wystawiają faktury na 5tys to na ręke mają ok 4tys więc
    na tyle wyceniają swoją pracę. Na etacie chcieliby tyle samo i pewnie by musieli
    dostać skoro jak piszesz zawod deficytowy. Na samozatrudnieniu zyskują więc finansowo
    niewiele a tracą "przywileje"- urlopy, chorobowe, odprawy itp. Ale skoro obu stronom
    pasuje to ok.

    Chorobowe kazdy moze placic dowolnie - skladka 20-30 pln miesiecznie kosztuje
    przeciez :) Odprawy.. Jakie odprawy? To chyba prezesi w panstwowych spolkach
    tylko maja :-) A co do urlopow to maja lepiej niz na umowie o prace, to
    wszystko jest kwestia dogadania sie i umowy miedzy nami :) Patrz na to z
    drugiej strony - jak przestaniemy sie dogadywac to po prostu trzasnie
    drzwiami i tyle go zobacze. To jest relacja partnerska, a nie niewolnicza, jak
    w przypadku zwyklej umowy o prace - jak dla mnie to lepszy uklad dla obu
    stron.

    > Z drugiej strony skoro pracują u Ciebie za 4tys to aż takiego popytu chyba na nich
    mie ma. Czyli to całe IT aż tak miod malina nie jest.

    Lepsze to chyba od frytek za 4 pln / h? :-)

    Na slasku majac 4k na reke zyjesz jak paczek w masle. Mieszkanie 4
    pokojowe kosztuje 100k pln, wziete nawet w calosci w kredyt daje rate rzedu
    500 pln / mc. Drugie 500 czynsz z woda, prad i gaz 300. To masz 1300 pln
    za podstawowe utrzymanie mieszkania. Gospodarna zona w tysiacu sie zmiesci
    z jedzeniem dla 4 osobowej rodziny. To masz 2300 pln. Niech ta zona chociaz
    2k przyniesie z roboty to po oplaceniu kredytu, mieszkania i jedzenia zostaje
    na zycie 3700. Zle? :-) Nikt u mnie nie narzeka.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.