  • Data: 2013-09-13 16:25:23
    Temat: Re: NTS-Energy, IVT, Nibe - która pompa ciepła
    Od: Edyward <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Domek będzie dopiero budowany na działce 18ar, na całości przewiduję podłogówkę.
    Jeśli chodzi o docieplenie to nie sztuka nawalić na ściany 50cm styropianu/wełny bo w
    środku jedna wielka kiszonka będzie i jedynym wyjściem pozostaje rekuperator. Znam
    zresztą takie przypadki, że z rekuperatorem grzyb tak czy tak był. Tak czy tak na
    izolacji nie mam zamiaru oszczędzać, bez przesady oczywiście ,w domu nie mam dużych
    przeszkleń ani okien połaciowych także myślę że nie będzie tak źle ze stratami
    ciepła.
    Tak jak napisałem bardziej zwracam na komfort niż na to że taka pompa mi się zwróci
    za 10 lat, piec węglowy też nie jest wieczny i po pewnym czasie się przepali.

    Edyward