  • Data: 2013-09-13 21:46:02
    Temat: Re: NTS-Energy, IVT, Nibe - która pompa ciepła
    Od: janusz_k <J...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13.09.2013 o 13:05 Adam <a...@g...com> pisze:

    > Pewnie - na juz to moze byc (i pewnie bedzie) bardzo ekonomiczne :)

    > Problem w tym ze nie mozna ;( Zobacz goscia ktory pytal o piec olejowy -
    > 20 lat temu placil 0,5 pln / l oleju, teraz placi 3,7! Nie
    No i co z tego? Ogólnie ceny energi, gazu idą do góry,
    ale czy to oznacza że nie będziemy grzać? Ostatnio znalazłem tabelkę z
    przeliczeniem cen/srednia płaca czyli co można kupić za średnią pensję
    lata 1989 - 2012 i tak benzyna 492-443 czyli zmiana niewielka ale gaz
    25693 - 890 m3, prąd 27743 - 3950kwh, zmiany kolosalne. Dlatego radząc
    pytającemu w 1 kolejności postawiłem na ocieplenie.

    wiadomo co
    > bedzie z pradem. Nawet mnie, posiadacza pompy ciepla, moze czekac
    > rozczarowanie i dobudowywanie komina zeby np. zmienic pompe na cos
    > innego,
    > bo okaze sie ze prad pojdzie 10 x w gore, a w koncu zaczna wydobywac gaz
    > i ten bedzie 3 x tanszy ;)
    Nie będzie, podali cenę coś koło 350$/1000m3 a z rosji mamy po
    400 z hakiem. Czyli żadne mecyje, bedzie drogi bo koszty wydobycia wysokie.

    > Nie mozemy przewidziec co sie stanie. Pozatym
    > podlogowka wodna wcale nie jest duzo drozsza od kabli - nie trzeba tylu
    > indywidualnych sterownikow i kable wcale tanie nie sa :) Jak ktos sam
    > montuje
    > to wyjdzie podobnie cenowo, a jednak zawsze mozna podpiac pod to kazde
    > zrodlo ciepla.
    Przypomnij sobie dom pasywny z muratora którego link sam tu dawałeś, tam
    były kable i chyba koszty niewielkie jak pamiętam.

    --

    Pozdr
    Janusz