    From: "Panslavista" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Nagłe nagrzanie się kominka
    Date: Mon, 16 Mar 2009 12:35:56 +0100

    Użytkownik "Clive Codringher" <n...@m...maila> napisał w wiadomości
    news:gpl4hk$k6i$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Witam,
    >
    > Posiadam w domku piecyk kominkowy. Używam go już 2. sezon. Do wczoraj
    > wszystko było ok - rozpalało się w kominku, wszystko było ok. Piecyk
    > grzał, rozgrzewał się powoli, ale skutecznie. Natomiast wczoraj
    > wydarzyło się coś dziwnego:
    >
    > Po rozpaleniu ognia i wrzuceniu jednego kawałka drzewa (nieduży
    > kawałek, buk) kominek błyskawicznie się nagrzał do bardzo wysokiej
    > temperatury (normalnie do takiej, albo nawet niższej nagrzewa się tak
    > ze 2 godziny). Dodatkowo zarówno rura (długości ok 1,2m), jak i komin
> [...]

    Od sadz huczy w kominie, a piec / kominek sie nie nagrzewa - ciąg powietrza
    skutecznie go chłodzi. Sadze mągą być na dachu lub / i ziemi - wylatują z
    komina i opadają chyba, że jest silny wiatr, który je zaniesie w dal. Smród
    plastiku może być oznaką, że jakieś tworzywo w kominku było - może ktoś
    butelkę powiesił na sznurku w kominie, np. z gazolejem... lub wcisnął do
    kominka.