eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi › Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
  • Data: 2010-12-27 12:29:13
    Temat: Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:4d187b65$0$2451$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie jesteś moim klientem i nie otrzymasz odpowiedzi.

    ZX spectrum czy Atari a może Amiga C64?

    > 8 godzin w nocy i 2 w dzień. Nagrzanie do 75 stopni to około 2 godziny
    > zależnie od temp wody zimnej i pozostałej z poprzedniego grzania. Z 80
    > litrów wody o temperaturze 75 otrzymasz 150 litrów wody 42 stopnie rano i
    > kolejne 150 o godz 17. Teoretycznie możesz mieć następne 150 litrów wody o
    > godzinie 2 w nocy, ale po co?

    Doprowadzanie do baterii wody o temperaturze 75stC jest niebezpieczne i
    niezgodne z przepisami. Ktoś może zostać do końca życia kaleką.
    Pozostaje więc zastosowanie trójdrogowego zaworu mieszającego ale ten do
    poprawnego mieszania wody potrzebuje na wejściu minimum 50-55stC a to jest o
    8-13stopni za mało. W twoich obliczenioach wydajności ciepłej wody więc nie
    uzyskasz 150litrów wody ale sporo mniej

    > A ja nie czekam z praniem, tylko uruchamiam timer, żeby na rano było
    > gotowe.

    W bloku zamiast zasnąć w spokoju muszę się wkurwiać bo do godziny 2 w nocy
    zewsząd słychać terkotanie pralek i wirówek.

    > Nie rozumiesz, czy udajesz głupiego?

    A co? Znowu napiszesz o 42 stopniach?

    Marek