eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsiRe: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
  • Data: 2010-12-28 09:45:19
    Temat: Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
    news:4d19a542$0$2428$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > Dla wielu nie będzie gdyż praca czy styl życia nie pozwala.

    No więc oni co powinni zrobić? Domyśl się.

    > Uparcie nic nie piszesz o wieczornym oświetleniu a w zimie jest to 8
    > godzin w droższej taryfie I.

    Oświetlenie żarówkami energooszczędnymi to znikomy koszt. Np typowa rodzina
    2+1 w trzech pokojach zużywa w tym czasie poniżej 100W. To daje 20 zł/
    miesiąc.

    > Nie uwzględniasz że w domu używa się myjki ciśnieniowe, kosiarki i
    > podkaszarki elektryczne gdy spalinowe są po prostu za duże jak na
    > potrzeby.

    To są urządzenia, których udział w kosztach jest znikomy.

    > Często jakieś nożyce do żywopłotu i masę innych ogrodowych pierdół np.
    > urządzenia do zraszania. tylko mi nie mów żeby zraszać podczas upałów w
    > tych dwóch godzinach południowych :)
    > Mnóstwo elektronarzędzi, nawet spawarkę używam pilarkę, heblarkę,
    > wiertarkę słupową.

    Znikomy udział w kosztach.

    > Dwie taryfy są więc tylko dla takich którzy w domu nic kompletnie nie
    > robią i nie mają ogrodu w którym zawsze jest coś do zrobienia.

    Zobacz statystyki. Dowiesz się jakie urządzenia mają główny udział w koszcie
    energii el. Podpowiem że chodzi o ciepło i zimno.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/