eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsiRe: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
  • Data: 2010-12-28 12:07:42
    Temat: Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
    news:4d187fc1$0$2421$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > Wymiennik poj. 100l Biawar z podwójną wężownicą oraz z miejscem na grzałkę
    > elektryczną cena 525zł.
    > Kolektor Hewalex 1200zł
    > Najmniejsza pompa o mocy około 20W 150zł
    > Sterownik różnicowy bez wodotrysków 97zł lub nieco droższy 137zł.
    > Parę metrów rur i do tego jakieś kolanka i trójniki oraz otulina średnio
    > 300zł
    >
    > Nie licząc zbiornika, gdyż ty też w takiej cenie kupiłeś swój do grzania
    > prądem, za pozostałe zapłacisz niecałe 1800zł.
> [...]

    Taka instalacja to prośba o kłopoty.
    W razie zaniku prądu przy dużym nasłonecznieniu nastąpi zniszczenie
    instalacji. Więc musimy dołożyć 1000 zł na UPS sinus i nowe akumulatory za
    100 zł co 3 lata.

    Nie uwzględniłeś też komplikacji układu. Każdy skomplikowany układ ma to do
    siebie, że jeżeli jest tani to się psuje, wymaga nadzoru lub też nie psuje
    się, ani nie trzeba go pilnować, ale jest drogi.
    Za dużo śniegu na dachu i konieczność odśnieżenia dachu - ryzyko uszkodzenia
    kolektorów. Zanik prądu w upał - ryzyko przegrzania. Co kilka lat jest
    ryzyko dużego gradobicia.

    Tanie kolektory to zabawka dla majsterkowiczów, którzy lubią mieć później
    przy nich zajęcie. Pozostali muszą wydać >10 000 tys. Ceny kompletnych
    instalacji z montażem i gwarancją nieprzypadkowo nie zaczynają się od 3000
    zł, ale od 10 000.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/