  • Data: 2013-03-28 23:28:57
    Temat: Re: No i jak tam u Was wyglada ocieplenie klimatu?
    Od: "M." <...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-03-28 23:11, Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości

    > No wiec tak, bo widze, ze to dla Ciebie to jakas zyciowa sprawa - na grupie
    > pisuje, bo mam ochote porozmawiac z ludzmi na rozne tematy. Jednak nie
    > zamierzam tracic produkrywnego czasu na udowadnianie czegos od czego nie
    > zaleze. Twoje opinie sa niezalezne od moich. Ty wiesz swoje, a ja
    > pozostawiam sobie margines i nigdy nie twierdzilem, ze fizycy to glaba.
    > Wybacz, jezeli mowisz, ze obszar niepewnosci 95% w ktorym pik rowny jest z
    > wiekiem 21 i wyciagasz na podstawie tego, ze na przestrzeni 300 lat mamy
> [...]

    Wydawało mi się, że pytasz, bo Cię to interesuje.

    Jeszcze raz powtórzę: ten wykres nie przedstawia jednej kreski.

    Jako ciekawostkę powiem, że akurat te dane, które podałem zostały
    obrobione przez gości, którzy w którymś momencie stwierdzili, że ci
    klimatolodzy to coś ściemniają. Ale zamiast narzekać sami zakasali
    rękawy i już po 1,5 roku opublikowali wyniki w których ... potwierdzili
    dotychczasowe wyniki klimatologów, tzn.

    1. temperatury na Ziemi rosną
    2. istnieje korelacja pomiędzy CO2 i temperaturą na Ziemi

    Wydawało mi się, że też jesteś niedowiarkiem, który wszystko sam musi
    sprawdzić. Wcale nie liczę na to, że uwierzysz mi na słowo. Wprost
    przeciwnie - liczę na to, że sprawdzisz u źródeł, czy rzeczywiście to,
    co piszę jest prawdą. Tak zachowuje się sceptyk. Natomiast denialista
    nie sprawdza. On wie, że jest inaczej i szuka potwierdzenia dla swoich
    przekonań i ideologii w danych.

    M.