    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: No i jak tam u Was wyglada ocieplenie klimatu?
    Date: Fri, 19 Apr 2013 10:54:16 +0200
    <516459db$0$1262$6...@n...neostrada.p l>
    <kk1q4t$gn0$1@usenet.news.interia.pl>
    <5167057f$0$26707$65785112@news.neostrada.pl>
    <kk78bc$5a1$1@usenet.news.interia.pl>
    <51672997$0$1213$6...@n...neostrada.p l>
    <kk7avh$a7p$1@usenet.news.interia.pl>
    <516852ab$0$1264$6...@n...neostrada.p l>
    <kkkgs8$egr$1@usenet.news.interia.pl>
    <516ee8d6$0$1255$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkmvr0$ehg$1@usenet.news.interia.pl>
    <51703c89$0$1250$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkpkpf$l7h$1@usenet.news.interia.pl>
    <51706058$0$1218$65785112@news.neostrada.pl>

    Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:51706058$0$1218$65785112@news.neostrada.pl...

    > Nie.
    >
    > Nie wiem dlaczego w celu obrony swojego stanowiska wybierasz najmniej
    > pewne dane (z początków pomiarów).

    To na podstawie ktorego okresu wg. Ciebie mozna uznac, ze na ocieplenie
    wplyw ma czlowiek? Jezeli na poczatku okresu ludzi bylo siedem razy mniej to
    nalezy spodziewac sie jakiego wzrostu temp.? Siedem razy wyzszej od bazowej?
    No tak w teorii mozna by przyjac, tym bardziej, ze nie mowimy o rozwoju i
    wiekszym "spozyciu" energii, ktora przeciez trzeba wytworzyc. Jak to jeset,
    ze kiedys ludzi bylo siedem razy mniej, palili jakies ognisko w domu, nie
    mieli samochodow, nie wycinali masowo lasow, nie latali samolotami, nie
    swiecili swiatla, nie uzywali klimatyzatorow, nie palili plastikow i byc
    moze mieli podobna temp., a wykres ciagle wyglada jak wykres trzesienia
    ziemi a nie dowod na wplyw czlowieka?

    > Generalnie masz psychiczny problem z zaakceptowaniem AGW i dlatego starasz
    > się udowodnić swoją tezę bazując na tym okresie (początkowym), który jest
    > najmniej pewny.

    Przeciez wykres to Twoj cytat. Pokazales go jako dowod, a teraz mowisz, ze
    jakis tam okres jest zly? Chcesz na podstawie ostatniego wieku udowadniac
    wplyw czlowieka na ocieplenie?

    > Rozumiem to. Jest to zwykły mechanizm wyparcia i szukania na siłę
    > uzasadnienia swoich dotychczasowych poglądów.

    Moze i zwykly mechanizm wyparcia, albo Twoja uleglosc poprawnej paranoi.

    > Już ci pisałem, że stężenie CO2 najbardziej wzrosło w ostatnich 50-60
    > latach. Widziałeś zresztą wykresy. To ty na siłę czepiasz się wieku XVIII.
    > Byle tylko nie dopuścić do siebie oczywistych faktów.

    No bo wiesz, zeby wiedziec, ze jest cieplej to trzeba tez wiedziec, ze bylo
    zimniej. Ty nie wiesz, ze bylo zimniej, ale wiesz, ze jest cieplej. Ciekawe
    skad na Wenus tyle CO2?

    Pozdro.. TK