eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.domNowa pralka › Re: Nowa pralka
  • Data: 2009-07-23 12:46:23
    Temat: Re: Nowa pralka
    Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Maverick" <k...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:h49kg0$rge$1@inews.gazeta.pl...
    > Po pierwsze - nie podpieraj sie artykulem, gdzie mowa o rekojmie, a jak
    > sam napisales - rękojma zostala zastąpiona przez nowa ustawe (przy umowie
    > firma-os.fiz.) . Przy firma-firma ciagle ma zastosowanie.

    No tu sie czesciowo zgodze (choc takie dzialanie jest bardzo niekorzystne
    dla klienta indywidualnego)

    > Po drugie - kupujacy wybiera sposob rozwiazania, ale sprzedajacy musi go
    > zaakceptowac - to nie jest tak ze chcesz kasy i nic innego - kupujacy ma
    > dostac sprawny towar i tyle- a to sprzedajacy DECYDUJE jak do tego
    > doprowadzi - patrz Art 8 $1 ustawy:

    W ktorym miejscu jest napisane ze to SPRZEDAJACY decyduje?
    bo ja jakos czegos takiego nie widze...
    >
    > http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=321
    >
    > Art. 8.
    >
    > 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
    > doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo
    > wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wy- miana są niemożliwe lub
    > wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia
    > się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej
    > niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie
    > naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

    KUPUJACY i jego zadania

    > 2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    > sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    > kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
    > materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

    Znowu kupujacy

    > 3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w
    > ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się,
    > że uznał je za uzasadnione.

    Ponownie nma korzysc kupujacego ( i zgodnie z JEGO zadaniami)

    > 4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać
    > naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość
    > takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana
    > narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się
    > stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może
    > odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna.
    > Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się
    > rodzaj towaru i cel jego nabycia.

    Znowu o kupujacym..
    Gdzie jest napisane ze od "widzimisie" sprzedawcy zalezy jaka forme on
    wybierze????


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1