eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.domNowa pralka › Re: Nowa pralka
  • Data: 2009-07-23 13:08:46
    Temat: Re: Nowa pralka
    Od: Maverick <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Misiek pisze:
    >
    > Użytkownik "Maverick" <k...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:h49kg0$rge$1@inews.gazeta.pl...
    >> Po pierwsze - nie podpieraj sie artykulem, gdzie mowa o rekojmie, a
    >> jak sam napisales - rękojma zostala zastąpiona przez nowa ustawe (przy
    >> umowie firma-os.fiz.) . Przy firma-firma ciagle ma zastosowanie.
    >
    > No tu sie czesciowo zgodze (choc takie dzialanie jest bardzo
    > niekorzystne dla klienta indywidualnego)

    Ustawa jest lepsza od rekojmy - wiec jest to lepsze rozwiazanie.

    >> Po drugie - kupujacy wybiera sposob rozwiazania, ale sprzedajacy musi
    >> go zaakceptowac - to nie jest tak ze chcesz kasy i nic innego -
    >> kupujacy ma dostac sprawny towar i tyle- a to sprzedajacy DECYDUJE jak
    >> do tego doprowadzi - patrz Art 8 $1 ustawy:
    >
    > W ktorym miejscu jest napisane ze to SPRZEDAJACY decyduje?
    > bo ja jakos czegos takiego nie widze...

    O to wlasnie po czesci chodzi - nie jest napisane ze sprzedajacy musi
    sie zastosowac do tego co chce kupujacy.

    >> http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=321
    >>
    >> Art. 8.
    >>
    >> 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może
    >> żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną
    >> naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wy- miana są
    >> niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności
    >> kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i
    >> stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę
    >> niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
    >
    > KUPUJACY i jego zadania

    Nie tylko - jest np o nadmiernym koszcie naprawy czy wymiany (kupiles np
    samochod, kosztowal 50k, potem podrozaly takie auta i nowy kosztuje juz
    80k - a wiec np wymiana na nowy jest nieoplacalna i sposobem rozwiazania
    bedzie np zwrot kasy lub naprawa - a nie wymiana na nowy):

    chyba że naprawa albo wy- miana są
    niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów.

    >> 2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    >> sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    >> kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia,
    >> robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
    >
    > Znowu kupujacy
    >
    >> 3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w
    >> ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa
    >> się, że uznał je za uzasadnione.
    >
    > Ponownie nma korzysc kupujacego ( i zgodnie z JEGO zadaniami)

    tylko jesli nie masz odpowiedzi po 14 dniach. Jesli masz odpowiedz
    odmowna ew propozycje innego rozwiazania problemu - to ustep ten nie ma
    zastosowania.

    >> 4. [...]
    > Znowu o kupujacym..
    > Gdzie jest napisane ze od "widzimisie" sprzedawcy zalezy jaka forme on
    > wybierze????

    A gdzie jest napisane ze sprzedajacy MUSI wykonac wole kupujacego? Ma
    doprowadzic przedmiot tranzakcji do sprawnosci.

    --
    Elektroniczne papierosy - www.niedopalek.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1