eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNowe obowiązki związane z ustawą śmieciową ;) - zaczyna się › Re: Nowe obowi?zki zwi?zane z ustaw? ?mieciow? ;) - zaczyna sie
  • Data: 2013-01-07 09:01:01
    Temat: Re: Nowe obowi?zki zwi?zane z ustaw? ?mieciow? ;) - zaczyna sie
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:kccv4p$ta6$1@news.task.gda.pl...

    > No ale sprzedawal sie na pniu w cenie eksportowej na rodzimym rynku. Ale
    > nie, cena ma byc urzedowa i nikt nie kupi poza przydzialem. A mozna bylo
    > postawic trzy fabryki i sprzedawac trzy razy drozej dajac ludziom realna
    > prace, a nie wyimaginowana.

    Ja pracowałem wtedy w fabryce w której w pewnychokresach zatrudnionych było
    nawet 10tys pracowników.
    Nikt wtedy nei uważał że praca jaką wykonuje jest wyimaginowana. Ci z
    produkcji robili swoje, my z utrzymania ruchu swoje.
    Ci z produkcji pakowali towary do wagonów na bocznicy i eksportowaliśmy
    towary do kilkudziesięciu krajów świata i zaopatrywali rynek a my z
    utrzymania staraliśmy się utrzymać ich maszyny w dobrej kondycji. Czy to
    jest coś wyimaginowanego?

    > Piszac o strajkach nie mozesz zapominac o calej otoczce zycia. Tamte czasy
    > nie mialy wiele z ekonomia wspolnego i trudno to tak rozpatrywac. Mozemy
    > na dzis wskazac bledy i przyczyny upadku, ale to tylko analiza
    > bezwzglednych liczb. Poza nimi bylo jeszcze ciekawiej.

    Zawróćmy do tematu o tym kto za pożyczone dolary wybudował więcej, czyli kto
    gospodarniej wykorzystał pożyczone pieniądze.

    > Ja podalem tylko przyczyny dlaczego to nie mialo prawa przetrwac. Nie da
    > sie ciagle dotowac trupa bez fundamentow. Gdyby fundamenty byly to nie
    > byloby strajkow, biedy i pustych polek o ktorych mimo niby dobrobytu
    > zapominamy.

    No ale fabryki pozostały i przez 22 lata było co sprzedawać. Nie sprzedawano
    trupów, lecz działające fabryki z ludźmi w środku.

    > Ale ja nie mowie, ze to mi sie podoba. Nie mniej jednak, mimo ze jest jak
    > jest to nie odwaze sie stawiac kontry w postaci Gierka odnowiciela.

    Wiem że Korwninizm jest w dużej części utopią. Utopią nie z powodu mojego
    lecz reszty ludzi którzy po prostu nie dopuszczają jego myśli do siebie, ale
    gdybym nie miał wyboru Korwin, Tuski, Gierek tylko Tusk albo Gierek, to
    wybrałbym Gierka.
    Zauważ że to Gierek dopuścił dolara do obrotu wewnątrzkrajowego. Polska jako
    chyba jedyny kraj RWPG dawała możliwość posiadania i kupowania za dolary. W
    innych krajach RWPG za to było więzienie. Uważam że gdyby nie dalszy ciag
    pod szyldem Solidarności i gdyby Gierka nie odsunięto od władzy to Polska
    mogła wejść na ścieżkę dalszych zmian. Kto wie, czy nie takich które dawały
    by nam realne szanse bycia taką gospodarką jak dzisiaj Chiny. Z dużym
    prawdopodobieństwem zmiany te nie podobały się braciom z ZSRR, no bo wtedy
    myśl przewodnia miała przychodzić ze wschodu a nie odwrotnie i cokolwiek co
    by mogło obrazić rosyjskiego konstruktora nie miało prawa ujrzeć światła
    dziennego.
    A po Gierku na chwilę wpadł Kania i potem to już wiadomo.

    Marek