eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNowe obowiązki związane z ustawą śmieciową ;) - zaczyna się › Re: Nowe obowiązki związane z ustawą śmieciową ;) - zaczyna się
  • Data: 2013-01-07 09:17:24
    Temat: Re: Nowe obowiązki związane z ustawą śmieciową ;) - zaczyna się
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:kccfg7$d30$1@news.task.gda.pl...

    > Marek, budujesz sklep na ktory bierzesz kredyt. Rata miesieczna to 100
    > zl., a koszty miesieczne utrzymania to 200zl. Do tego towar sprzedajesz
    > ponizej ceny zakupu. To jest polityka Gierka.

    Koszty utrzymania były takie jak z przykłądu pielęgniarki, czyli żadne.
    Brakowało części nie dlatego że dolarów brakło.
    Dolary były, bo Gierek pozwolił skupować dolary od Polaków. Części nie było,
    bo solidarność wyprosiła u Reagana embargo.
    Ot i cała tajemnica.

    > No i dawalo tyle, ze fabryki na pensje pracownikow nie zarabialy.

    Jak to nie zarabiały? Jakoś sobie nie przypominam aby w zakładzie
    powiedziano że w tym miesiącu nie będzie wypłaty bo nie \
    zarobiliśmy.
    > Te rady nadzorcze to byl element partyjny. Dzis rada nadzorcza jest
    > zatrudniana przez wlasciciela spolki, a kto wtedy byl wlascicielem? Skoro
    > bylo tak dobrze, to gdzie sa te niby zyski tamtych cudownych czasow?

    Zyski tamtych czasów to fabryki które nam pozostały i sprzedajemy je przez
    22 lata a zyski obecnych czasów to nabite po brzegi konta zagraniczne
    bankowe zarządów spółek, pluskwy w wagonach i inne amber goldy.

> [...]
    > kwote, za ktora kupilo sie wczesniej obrabiarki. To byly te pensje.
    > Dzis w biznesie musisz zmienic co jakis czas samochod i pomijam, ze on
    > musi na to zarobic. Wyobraz sobie, ze samochod kupiles za 1000zl, a za
    > piec lat ten sam samochod kosztuje 10 000, ale Ty na niego odkladasz
    > ciagle rocznie po 200zl, czyli amortyzujesz. Co sie dzieje? Po pieciu
    > latach odlozyles 1000zl, tj. rownowartosc za jaka kupiles samochod piec
    > lat temu. Skad wezmiesz brakujace 9000? Widzisz, ze to nie dziala od razu?
    > Ten pielegnowany latami system rozpitolil sie sam. Tak wlasnie przejedzono

    Nie masz racji. Pamiętam jak moja firma pożyczyła pieniądze od stoczni
    gdańskiej na zakup obrabiarek numerycznych. Te pieniądze oddawaliśmy
    częściowo w postaci towarów bo akurat stocznia miała zapotrzebowanie na nie.
    Jak widzisz zarabialiśmy na te maszyny.

    > Wlasnie Gierka i jego kumpli. Tlumacze Ci jak bylo, ze budowano na kredyt
    > nie patrzac czy cos sie oplaca, czy nie, zostawiajac gospodarke centralnie
    > sterowana.

    No to wróćmy do meritum. Kto gospodarniej buduje. Gierek po którym pozostało
    fabryk na 22 lata sprzedazy czy Tusk po którym widać pustkę.

    > Kto wymyslil ceny urzedowe, Tusk?

    Też!

    Marek