  • Data: 2015-01-02 12:11:35
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj
    Od: Maciek <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-01-02 o 09:42, Budyń pisze:
    > Kogutek, ja cie prosze- nie myl podstawowych faktow - mówiłeś o
    > inkwizycji - w polsce wyroków było może kilkadziesiąt i nie chodzilo o
    > czarownice. Jesli jakies wiochmeny spaliły babe to od samego palenia nie
    > stali sie inkwizycją (o ile do takich faktów dochodziło na wiekszą skale).
    Twoje argumenty przypominają trochę te, że Hitler przecież właściwie nie
    kazał nikogo zabijać, jacyś jego ludzie, kogoś tam wymordowali. Problem
    z inkwizycją i "wiochmenami" jest podobny. Oficjalnych wyroków było
    mało, bo część ofiar zapewne nie przeżywała tortur, część załatwiali
    "wiochmeni", bo było na to przyzwolenie. I to ostatnie jest
    najważniejsze: było odgórne przyzwolenie na walkę z szatanem wszystkimi
    możliwymi środkami, to się z niego korzystało, czasem znajdując szatana
    tam, gdzie akurat był potrzebny.

    Maciek