    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 4 Jan 2015 07:48:18 -0800 (PST)
    <m7rcbb$9ar$1@node1.news.atman.pl> <m832o7$td4$1@node1.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <m83dpr$boe$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <e...@g...com>
    <m83ttl$21h$1@speranza.aioe.org>
    <7...@g...com>
    <m8478i$qar$1@speranza.aioe.org>
    <7...@g...com>
    <m849kc$a2$1@speranza.aioe.org>
    <6...@g...com>
    <54a93497$0$2165$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Nowy świecki zwyczaj
    From: k...@g...com

    W dniu niedziela, 4 stycznia 2015 13:39:52 UTC+1 użytkownik Winiecki napisał:
    > Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Pozwolisz że spytam jaką to potrzebną wiedzę można przekazać przez religię? Masz
    rację że jak będzie większość niewierzących to będzie można zdejmować krzyże. Ale czy
    ateiści to zrobią? Mogą nie zrobić przez szacunek dla mniejszości. Mniejszość to będą
    ludzie starzy, na dodatek ich dziadkowie, babcie. Jaki normalny człowiek miałby cel
    żeby dołować starego człowieka. Nie zdjęte kiedyś i tak same spadną. Mnie krzyże nie
    przeszkadzają. Umarła niedawno moja matka. Nie miała żadnego wpływu na to jaki będzie
    miała pogrzeb. Miała z księdzem i całą kościelną oprawą. Przykład z drugiej strony.
    Zakonnice ochrzciły wietnamskie dziecko. Jak się znaleźli jego prawni opiekunowie to
    się okazało że to jacyś buddyści są. Zakonnice jako argument podawały że przecież jak
    by nie ochrzciły to by zwierzątko było a nie człowiek. Pytasz co to znaczy wdrukować.
    Kłamstwo powtarzane wiele razy staje się prawdą. To jest właśnie wdrukowanie. Różne
    rzeczy można wdrukować. Można obiecankę nieśmiertelności. Można miłość i oddanie
    Stalinowi albo Hitlerowi, można wiarę w UFO albo że nie jedzenie mięsa jest ok.
    > Win.: Wyprawiłeś pogrzeb z księdzem, bo bałeś się ostracyzmu rodziny, sąsiadów,
    znajomych.

    Nie bałem się. Nie jestem ze wsi tylko z bardzo dużego miasta. W dużych miastach
    nikogo z wyjątkiem najbliższej rodziny nie interesuje że umarłą jakaś staruszka z tej
    samej ulicy. Była wierząca i zapłaciła w formie zapomogi z ZUS za taki pogrzeb jaki
    jej odpowiadał. Postawiła pośmiertnie tym co przyszli na pogrzeb obiad.