    From: Budyń <b...@r...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Nowy świecki zwyczaj
    Date: Tue, 13 Jan 2015 10:08:44 +0100

    Użytkownik "ikka" <i...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:m91eo5$ptb$1@node1.news.atman.pl...

    > no nie do końca tak jest. w szkole mojego dziecka religia - nawet dla
    > pierwszaków - jest w środku zajęć. dzieci nie uczęszczające na religię
    > siedzą w bibliotece.

    idz do dyrekcji i załatw zeby było na koncu. Byłaś, czy tak dla
    ideologicznego sprzeciwu marudzisz?

    > osobiście uważam, że tylko na tym zyskują, ale nie w tym rzecz. Rzecz w

    Aaa, nie byłaś. Ale to katole są zli, to juz wiemy.

    > tym, że religię, przynajmniej do pewnego wieku, dostajemy od rodziców.
    > Jak nazwisko.Dziecko nic z tym nie może zrobić.

    Nie wiem czy zauważyłas ze dzieci od rodziców otrzymują znacznie wiecej niz
    nazwisko - to sie nazywa wiedza, wychowanie i kultura - i dziecko nie moze z
    tym nic zrobic.
    Ciekawe czy ty swojemu dajesz wolny wybór jeśli chodzi o religie -zapytałas
    czy chce chodzic, czy po prostu zabroniłaś?

    > Powiedz - jaki jest sens w pierwszej klasie sześciolatków - wtedy, gdy
    > dziecko musi przystosować się do tak wielu zmian narażać je na
    > dodatkowy stres?

    A szkoła ma uczyć i wychowywać czy być fajna? Ostatnio panuje moda na to aby
    była fajna. Matematyke tez w pierwszej klasie trzeba zlikwidowac bo "dziecko
    sie stresuje".

    > dzieci nie są na pozycji, z której mogłyby dyskutować o religii. Mogą
    > się co najwyżej powytykać i poprzezywać. Nic przyjemnego dla maluchów,
    > które są w mniejszości.
    > Po co to?

    To nie jest zorganizowane "po co". Nikt nie organizuje zajęć to to aby było
    dzieciom z mniejszosci przykro.

    > Nie można normalnie, po ludzku tego zorganizować? nie w czasie zajęć
    > przede wszystkim?

    Popatrz na statystyki - jesli na religie uszczeszcza 98% dzieci to właśnie
    jest to zorganizowane po ludzku. Dopasowane do większosci a nie do tych
    kilku pojedynczych przypadków. I to nie ma nic wspolnego z jakism złosliwym
    jeżdzeniem po mniejszosciach.

    b.