  • Data: 2014-12-30 10:51:12
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj a raczej żal dupę ściska
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Dominik & Co" napisał w wiadomości grup

    > To może napisz wprost, z czego polewasz, skoro nie z konstytucji,
    > bo równe traktowanie religii jest w niej wprost ujęte.
    > Oczywiście wolno Ci twierdzić, że póki innowierców nikt
    > nie morduje dyskryminacji nie ma :-)

    Z błędnej interpretacji jakoby zakaz dyskryminacji oznaczał zakaz
    umieszczania w przestrzeni publicznej jakichkolwiek symboli.

    > Czy tęcza jest symbolem religijnym?

    Oczywiście - np. symbol przymierza między Bogiem a człowiekiem.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/T%C4%99cza#T.C4.99cza_w
    _religii_i_mitologii

    > Jeśli tak, nie powinna być
    > ustawiona przez państwowe organa. Ewentualnie może być jeszcze
    > symbolem organizacji propagującej ustrój totalitarny. Wtedy tak,
    > (nie)legalność tejże można wywodzić z Konstytucji.

    > Jak wyżej.

    Ale zdajesz sobie sprawę że praktycznie wszystko _coś_ symbolizuje i do
    wszystkiego można dorobić ideologię.

    Ot np. koło symbolizuje Boga-Słońce. Czy to znaczy że mamy zakazać okrągłych
    wysepek na rondach bo komuś się z czymś kojarzą???

    A jak powstanie religia której symbolem jest ławka (a może już taka jest) to
    wywalisz z sejmu ławy poselskie???

    Doszedłeś do absurdu przez błędną interpretację konstytucji.

    > Chcesz powiedzieć, że krucyfiks (bo takie ustrojstwo w Sejmie zwisa)
    > nie jest symbolem religijnym? I bezstronność państwa manifestuje się
    > właśnie w eksponowaniu symboli jednej religii?

    Dla _katolików_ jest dla niewierzących nie jest. Dla kogoś koło jest
    symbolem Boga-Słońca, ale np. dla katolików nie.

    > Większość, Naród- jedzący ośmiorniczki ustami swych przedstawicieli-
    > spłodziła
    > taką, a nie inną Konstytucję. I jeśli Większości bezstronność religijna
    > państwa wadzi, to zbójeckie prawo Większości tę Konstytucję zmienić,
    > a nie łamać.

    ROTFL. Powtarzasz się jak katarynka. Nie ma potrzeby zmieniać konstytucji bo
    ten krzyż w sejmie jej nie łamie.

    > To, że większość obywateli uważa (dla przykładu), że ograniczenia
    > prędkości są bezsensowne, nie oznacza że legalnym jest je łamać.

    Konstytucja nie zabrania by w sejmie wisiał krzyż ani dowolny inny symbol
    czy przedmiot.

    > A inne kościoły nie? Pytam, bo nie wiem.

    Jak jest w przypadku protestantów tez nie wiem, na pewno mniejsze kościoły
    rejestrowane jako stowarzyszenia nie płacą.

    > Ja też z pieniędzy już raz opodatkowanych podatkiem dochodowym kupuję
    > paliwo, płacę dodatkowo akcyzę i VAT, w tym VAT od akcyzy (tak, podatek od
    > podatku!). Tak uchwaliła Większość, rękoma swoich przedstawicieli.

    Znowu manipulujesz. Wspólnota KK zapłaci najpierw PIT, później podatek
    rękami księdza a później VAT w tym co ksiądz na potrzeby wspólnoty kupi -
    jak widzisz jest jeden dodatkowy podatek pomiędzy PTI a VAT. Natomiast
    stowarzyszenia tego dodatkowego podatku nie płacą.

    > Dlatego, że Większość rękoma itd. BTW strasznie ten Sejm zawzięty na tych
    > katolików, pewnie siedzą w nim sami ateiści, masoni i cykliści :-)

    Mnie to wisi jak oni się dogadali i kto i dlaczego tak to uchwalił. Tylko
    pisanie o tym że są uprzywilejowani to bzdura i to prostuję.

    Pozdrawiam
    Ergie