    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Nowy świecki zwyczaj a raczej żal dupę ściska
    Date: Tue, 30 Dec 2014 10:58:02 +0100

    dyskusyjnych:m7s36o$l80$...@n...news.atman.pl...

    > Jak to nie musi?? Czy on przypadkiem nie przyjął zaliczki na zakup
    > alkoholu, który następnie dostarczył. Ja tu widzę nie tylko problem
    > sprzedaży po cenie zakupu i to podmiotom powiązanym (znajomym), ale
    > przede wszystkim brak koncesji na sprzedaż. Brak prowadzenia DG jest tu
    > chyba najmniejszym problemem :->

    :-)
    Tak, wiem.
    Dlatego aby wynajmować salę gimnastyczną razem z kolegami założyliśmy
    stowarzyszenie.

    > Pytanie, czy sakrament jest usługą?

    Czy polewanie wspólnie zakupionej wódki jest usługą?

    > Oburzysz się, że nie, bo "Twój"
    > ksiądz, w czasach Twojego dzieciństwa, wzbraniał się przed przyjęciem
    > kasy.

    Nie oburzam się. Mnie to ni ziębi ni grzeje. Nie rozumiem tylko dlaczego
    niektórzy piszą że KK jest w jakiś sposób faworyzowany, podczas gdy ja
    patrząc z boku widzę coś przeciwnego.

    > Niestety praktyka, potwierdzana zresztą przez obecnego papieża,
    > pokazuje, że w wielu kościołach praktycznie tym właśnie się stał,
    > łącznie z umieszczeniem w cenniku (mniej bądź bardziej oficjalnym).
    > Skoro więc dentysta może umieścić w cenniku usługę wyleczenia zęba i
    > zapłacić podatek od tej usługi, to dlaczego ksiądz oferujący sakrament
    > zbliżający do osiągnięcia życia wiecznego ma tego podatku nie zapłacić?

    Dlatego że jakby KK był stowarzyszeniem jak inne małe kościoły i związki
    wyznaniowe to by nie musiał.

    Albo inaczej czy gdyby mieszkańcy jakiegoś miasta założyli stowarzyszenie i
    złożyli się na gabinet z wyposażeniem i w nim się sami leczyli to musieliby
    płacić podatki? Nie! Istnienie cennika niczego nie zmienia bo każde
    stowarzyszenie ma cennik (np. roczne opłaty członkowskie).

    Pozdrawiam
    Ergie