  • Data: 2015-01-02 10:00:44
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj a raczej żal dupę ściska
    Od: Budyń <b...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 1 stycznia 2015 22:18:33 UTC+1 użytkownik hmk napisał:
    > Jeśli jesteś budowlaniec to tak.
    > Ale budowniczy jest człowiekiem otwartym, światłym.

    Masz kłopoty ze słownictwem - słowo budowniczy nie jest w sposób jednoznaczny
    kojarzone z oświeconym , otwartym twórca z szerokim horyzontem - precyzuj o czym
    mówisz, bedzie łatwiej sie porozumiec.

    > Informatyka,fizyka, nanotechnologie, budownictwo pasywne,itd.
    > Rzemieślnik budowlaniec- jak najbardziej konserwatysta.
    > Ale umiarkowany konserwatysta, ciekaw nowych technologii.
    > Mechanika kwantowa w wydaniu matematycznym o której nieco wspomniałeś - jak
    najbardziej.
    > Ale mechanika kwantowa w wydaniu np.ks.prof. Michała Hellera to już nie. To tylko
    filozofia dla kleryków.

    Ano właśnie - wiesz, ja bardzo dużo czytam, od historii literatury, historie nauki w
    różnych dziedzinach, poprzez przeglądowe pozycje z różnych dziedzin nauki od
    lodowców, antropologii, fizjologii roślin, astronomii, kosmologii do świata
    kwantowego. Oprócz tego sam coś tam tworze, wciąż się uczę, a raczej wciąż dowiaduję
    sie ile jeszcze nie wiem.
    I dopóki to robię to jestem zapewne otwarty i światły - ale jak siegnę do Hellera -
    to przestaje nim być, i staję się ciemnogrodem? Pozwolisz ze cie uprzejmie wyśmieję.

    > Jeśli to przepracujesz wtedy możesz widzieć religię Człowieka. I religie w
    Rzeczywistości.

    A w tym przeglądzie wiedzy ludzkosci którą sobie czytam nie spotkałem żadnej, ale to
    żadnej informacji która by była sprzeczna z ideą istnienia Boga. Twoja religia
    człowieka staje sie religią fizjologii, pozbawiając sie duchowej czesci człowieka
    bardzo ograniczasz jego osobę.