  • Data: 2015-01-12 16:00:42
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj - karykatury Mahometa
    Od: Budyń <b...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 12 stycznia 2015 14:35:15 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > Bynajmniej, poparcie dla gazetki to było kilka lat temu gdy karykatury był
    > publikowane po raz pierwszy. Nie sądzę aby ktoś dał się aż tak manipulować
    > by ten obecny marsz odebrać jako obronę karykatur a nie protest przeciwko
    > mordowaniu dziennikarzy.

    Gazety solidarnie opublikowały ich rysunki, i słychac było hasła "wszyscy jestesmy
    charlie". Co ma o tym mysleś muzumłanin?
    http://www.tvp.info/18354924/niemieckie-media-publik
    uja-karykatury-mahometa-na-znak-solidarnosci-z-charl
    ie-hebdo

    Bo jak niby muzułmanie mają się zasymilować
    > skoro nie mogą nosić swojej kulturowej odzieży? Założenie że muzułmanie
    > zeświedczeją jest na chwilę obecną błędne (może za kilka pokoleń to się
    > zdarzy, ale nie z dnia na dzień) tymczasem Francja chce z nich zrobić na
    > siłę francuzów. Gdyby im (tym normalnym) pozwolić zachować swoją odmienność
    > kulturową to wszelkie radykalizmy miałyby znacznie mniejszą pożywkę - bo
    > skoro możemy żyć po swojemu to po co walczyć.

    Gdyby oni sie stali bogaci to by religijnosc osłabła - natomiast w islam wpisane jest
    jego całkowite zwycięstwo, innych sie przyjmuje lub morduje, a morderstwo w swietej
    wojnie je jest czyms złym, a jeszcze do nieba mozna sie dostac.

    > Sugerujesz że wybory są fałszowane?

    sugeruję ze sa manipulowane - niby skąd bierze sie nadreprezentacja praw gejów?
    Szary francuz czy anglik który geja na oczy nie widział (bo to 2%spoleczenstwa) tak
    chciał?

    > We Francji coś 3/4 społeczeństwa podaje się za ateistów. Osobiście mam
    > okazję bywać tam kilka tygodni w roku służbowo i po godzinach przy piwie
    > rozmawiam z tak zwanymi zwykłymi ludźmi i to co słyszę to jakaś paranoja.
    > Oni są dumni z tego że są antyreligijni - oni nie są obojętni - oni od
    > czasów rewolucji zwalczają wszelkie oznaki religijności. I tak samo traktują
    > kogoś kto nawołuje do miłości bliźniego jak i tego kto nawołuje do zabijania
    > tzw. "niewiernych".

    Ciekawe -az musze zapytac znajomego francuza. Chyba ze juz sie obraził bo mu
    napisałem ze francja jest skonczona, bo ani nie wyrzuci islamistów ani nie wesprze
    chrześcijanstwa jako równowagi dla islamu...

    > To społeczeństwo jest już IMO stracone. Czasem pytam ich tak dla przekory
    > dlaczego święcą rocznicę rewolucji co ona (oprócz trupów) im dała - może 1
    > na 10 reflektuje się i zaczyna się zastanawiać i dochodzi do wniosku że
    > świętowanie mordowania przeciwników politycznych jest głupie.

    To tez ciekawy wątek. Tym którym nie odpowiada "bóg, honor, ojczyzna" i tu kiedys
    pisali ze wolą "wolność, równosc, braterstwo".

    b.