    From: janusz_k <J...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: (OT) Polska w UE takie moje spostrzeżenia
    Date: Sat, 10 May 2014 22:54:40 +0200

    W dniu 10.05.2014 o 12:13 Maniek4 <r...@s...won> pisze:

    > Deprecjacja w takim razie. Tylko nie bardzo wiem do kogo masz pretensje.
    Nie mam do nikogo, nadal jestem na plusie, problemem jest tylko sprzedaż.

    >frank przeszacowany i ludzie to odczuli w postaci kursu walutowego. Ale
    > nie dramatyzuj. Na walucie byles do przodu przez pare lat wczesniej.
    I nadal jestem, a że frank przeszacowany to mam nadzieję że z czasem
    osłabnie ale sytuacja światowa musi się uspokoić.

    > Panstwa w stosunku do obywateli, a nie rozdawaniu kredytow na prawo i
    > lewo.
    Proszę nie pitol, tu jest europa a nie usa gdzie faktycznie rozdawano
    kredyty, tutaj nikomu na ładne oczy nie dawano kredytu. Dzisiaj na domo
    oglądałem program "wielki projekt kevina" i tam padło takie info w 2008 w
    czarny poniedziałek padło w GB 10 000 firm budowlanych,
    czy uważasz że w anglii też rozdawali kredyty?

    > Obligacje skarbowe to papiery dluzne z terminem wykupu, wiec emisja
    > obigacji to nic innego jak kredyt udzielony rzadowi. Tylko, ze rzad nie
    > pozycza ich pozniej ludziom jak bank, wiec nie rozdaje kredytow.
    A wiesz jak powstał kryzys i na czym polegał jego mechanizm?

    > No tak jest Janusz, tak jest.
    Noo a coś bardziej konstruktywnego? bo że jest to wiem i że w bankach
    pracują oszuści to też, efekt jest taki że niektórzy ludzie pozbywają się
    co atrakcyjniejszych domów czy działek. I to jest sprawka ludzi w bankach
    a nie kredytobiorców. Dlatego uważam że banki mają za dużą władzę.

    > To czysty interes ktory zwyczajnie bankowi sie oplaca. Nie wiem jaka
    > jest procedura, ale znam osoby ktore z tego korzystaja. Nie slysze zeby
    > z tego powodu przezywali jakas traume.
    No pewnie, najwyżej kredytu nie dostaną, od jednego, drugiego,
    dziesiątego. I mogą na rzęsach stać, mieć dobry biznesplan, ale jak nie
    mają zabezpiueczenia na 100% to zapomnij, faktycznie pomocna dłoń.

    > A jak by dawali i po sto milionow bez wnikania w zdolnosc kredytowa tez

    Jakby babka miała wąsy byłaby ...
    juz taki jeden był co obiecywał po 100mln, rozdali świadectwa udziałowe i
    co z tego wynikło?

    > tez powinni brac i budowac palace?
    > Dziwi mnie jak ludzie mogli brac takie kredyty bez opamietania na trzy
    > dekady. Budowac dom cztery razy drozej niz dwa lata wczesniej i nie
    Nie przesadzaj, nie widziałem żeby kredyciarz szastał pieniędzmi, brali
    kredyty na 100 a nawet na 105% wartości, ale to nie jest 4 razy. Poza tym
    bloczki czyli stan surowy to raptem 30-40% wartości inwestycji, a same
    bloczki to jakiś drobny procent.

    > zastanowic sie czy na to stac. Jak mozna zakladac najbardziej
    > optymistyczny wariant sytuacji materialnej to tez nie wiem.
    A co wojna była, nie, więc mogli zakładać rozwój, gdyby nie usa to nadal
    by się fajnie rozwijało.

    > Rozni ludzie budowali w tamtym czasie. Czesto rozmawialismy o tym czy
    > warto budowac i kiedy. Nie raz mowilem, ze to nie jest dobry okres, ze
    > to co sie dzieje nie jest normalne. No i slyszalem, ze przeciez nie
    > wiadomo jak bedzie, ze w Hiszpanii to dziesiec lat tak bylo,
    Jakbyś poczytał tobyś wiedział że w hiszpani zbankrutowali głuwnie depesie
    którzy budowali bez opamiętania na sprzedarz.

    > Widocznie dostaja ci ktorzy powinni dostac. Wszyscy musza miec domy,

    No ale powiedz kiedy ludzie mają budować dom, na starość jak się im uda
    odłożyć? Ty myślisz że każdy zarabia jak ty że może z bieżących wypłat
    budować?

    > albo brac kredyt? Kto komu broni postawic taki dom na jaki go stac?
    A co ma płacić coraz większy czynsz i czekac kiedy go wywalą z mieszkania?
    Rata kredytu nierzadko jest niższa od czynszu. I co widzisz w tym złego?

    --

    Pozdr
    Janusz