  • Data: 2011-09-19 21:21:52
    Temat: Re: Obliczenia cieplne - ver. 1.2
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 19 Wrz, 23:11, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

> [...]
    udent%2521/Fundame...

    > Niestety przeprosili mnie, ze ta strona nie istnieje. :-DD

    Kurcze u mnie sie laduje normalnie, sprobuj tak:

    http://tinyurl.com/6gvqqhy

    > Bazuje na tym co wyliczyl Budyn. Prawdopodobnie nie sa to obliczenia
    > doskonale, ale...

    To jest zdecydowanie bardziej skomplikowany temat niz w .xls'ie
    Budynia i ja bym tego .xlsa absolutnie nie bral pod uwage do celow
    projektowych etc - bardziej jako zabawke, prawdziwe dane obliczy nam
    OZC na podstawie rodzaju fundamentu, sciany, ich izolacji, dlugosci,
    wysokosci nad/pod poziomem terenu i parunastu innych waznych czynnikow
    jak wysokosc chudziaka (czy stropu), wysokosc izolacji posadzki
    powyzej tego chudziaka / stropu etc. Tych niuansow jest tyle ze tego
    sie nie da jednym wzorem policzyc :) Ale izotermy wyraznie pokazuja ze
    nie trzeba sobie wlosow z glowy rwac jak mamy dobrze ocieplona sciane
    fundamentowa (tutaj - 90cm ponizej poziomu terenu).
    pozdr.

    --
    Adam