  • Data: 2012-02-20 06:53:16
    Temat: Re: Obowiazek od?nie?ania posesji.
    Od: wolim <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-02-20 02:50, kogutek pisze:

    > Nic nie zmienia w argumentacji bo mieszkać a być właścicielem działki to dwie
    > różne sprawy. Ale nawet jak by 52 procent było właścicielami działek to
    > dlaczego jako większość nie złożą w sejmie obywatelskiego projektu ustawy o
    > zwolnieniu wszystkich z odśnieżania chodników. Oni by nie musieli odśnieżać a
    > 48% miało by mniejszy czynsz.

    Nie bój. Te same pieniądze musiałbyś zapłacić w podatku "chodnikowym".
    Bo jakby się pojawił dodatkowy obowiązek dla gmin, to i nowy podatek by
    się uchwaliło.

    W tym właśnie jest rzecz. Wszyscy tu piszczą, że nie będą odśnieżać nie
    swojego chodnika, ale jakby mieli zapłacić dodatkowy podatek do gminy za
    odśnieżanie, to byłby płacz i lament - bo przecież sami mogliby to
    lepiej i taniej zrobić. Ile mógłby taki podatek wynieść? No policzmy -
    powiedzmy 0,3 zł za jednorazowe odśnieżenie metra kwadratowego.
    Powiedzmy, że przy działce jest 20 m2 chodnika. Czyli za jednorazowe
    odśnieżenie wychodzi jakieś 6 złotych. Ile razy w ciągu roku trzeba taki
    chodnik odśnieżać, to ciężko powiedzieć, ale zdarzają się dni, że i 3
    razy trzeba łapać za łopatę. No to powiedzmy, że w ciągu roku trzeba
    odśnieżyć 50 razy. Czyli dodatkowego podatku mamy 300 złotych. Kto taki
    podatek by zapłacił? Ja może tak, może większość grupowiczów też (choć
    jak patrzę na te wyliczenia zużycia węgla, prądu, gazu i szukanie choćby
    50 złotych oszczędności w ciągu roku, to mam wątpliwości), ale czy
    każdego byłoby stać na taki podatek? I zaraz zacząłby się lamet -
    dlaczego ja mam płacić (bo mam chodnik), a ktoś inny nie! Zaraz by się
    wszyscy zaczęli buntować przeciwko budowie chodników.