  • Data: 2012-02-20 09:55:05
    Temat: Re: Obowiazek od?nie?ania posesji.
    Od: Piotr <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 20 Lut, 06:43, "Andrzej Ruczkowski" <a...@i...pl>
    wrote:

> [...]
    > odśnieżyć również chodnika i to wcale nie za darmo, bo pieniądze za odśnieżanie
    > jednak bierze, chodzi tylko o wysokość wynagrodzenia. Ja natomiast mogę i to
    > najzupełniej za darmo odśnieżyć chodnik. Czyli moja praca według Ciebie jest nic
    > nie warta? A więc skoro wszyscy jesteśmy równi wobec prawa, to znaczy, że
    > odśnieżanie chodnika jest nic nie warte, czyli nie ma żadnych przeszkód ku temu,
    > żeby firma odśnieżająca wykonywała tę pracę bez żadnego dodatkowego
    > wynagrodzenia. A może jednak takie odśnieżanie chodnika jest coś warte?
    Oczywiście, że jest warte i nie twierdziłem nic przeciwnego.

    Jeżeli
    > jest, to skoro ja za tę pracę nie dostaję ani grosza, to kto czerpie zysk z
    > wykonania tej pracy?
    Zysk czerpią Ci, na rzecz których tę pracę wykonujesz, czyli
    mieszkańcy gminy.

    Albo kto ma oszczędności z powodu tego, że nie zapłacił
    > nikomu za odśnieżenie chodnika?

    Gdybyś nie musiał odśnieżać, gmina kazałaby Ci płacić dodatkowy
    podatek. Nie ma tu żadnych oszczędności. Przecież gmina tak czy owak
    wszystko, co ma, ma od mieszkańców. Wszystko jej jedno w tym wypadku,
    czy to praca, czy kasa.

    Załóżmy, że godzina odśnieżania kosztuje 10 zł., rocznie niech będzie
    100 zł. Tyle jest warta Twoja praca. Gdyby odśnieżaniem zajmowała się
    gmina, koszt wyniósłby, powiedzmy, 150 zł (bo trzeba ten podatek
    zebrać, zorganizować przetarg, zapłacić odśnieżaczom ZUS td, -
    wiadomo, urzędy robią wszystko drożej). Czyli zamiast dawać gminie
    pracę wartą 100 zł, musiałbyś jej płacić 150 zł. Płaciłbyś więcej, a
    zrobione byłoby gorzej.

    Piotr