  • Data: 2010-06-18 10:05:28
    Temat: Re: Ocieplenie dachu ? Sens ?
    Od: Igor Pilutkiewicz <i...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dach nie będzie miał żadnego ocieplenia. Pod dachówką ceramiczną
    > będzie jedynie folia i to wszytko.
    > Uważa że leżące na folii dachówki szybciej czy później spowodują
    > przetarcie (zniszczenie) folii i tym samym zalanie poddasza ...
    > Dodatkowo straszy mnie hałasem "pracujących" dachówek ..

    Twój znajomy "słyszał dzwon, ale nie wie gdzie jest on". Dobrze gada,
    ale po części:

    - "Przetarcia", "hałas" i "zalanie" przy twoim dachu raczej nie będą
    miały miejsca, chyba, że masz skomplikowaną bryłę dachu i jedno-
    sezonowych wykonawców.

    - jak przeczytasz w karcie technicznej folii, którą zastosowałeś pod
    dachówkę, to zobaczysz parametr "odporność na UV" - czyli ile może
    wytrzymać folia bez przekrycia dachówką. Ponieważ każdy normalny
    człowiek stosując ten produkt przewiduje dalsze ocieplenie poddasza i
    zamieszkanie na nim, producent nie przewidział sytuacji obecnej w
    Polsce, że ktoś przerywa pracę na rok, zostawiając taką folie bez
    przekrycia od środka (wełną, kolejną folią itd.)
    Do rzeczy: folię może "szlag trafić" jeśli nie dokończysz ocieplenia
    (podkreślam może), bo UV działa także od wewnątrz poddasza. Skontaktuj
    się z producentami folii i zapytaj o ten typ rozpatrywanych przez nich
    reklamacji.

    > Tyle że płyty OSB też nie są tanie , a są dość ciężkie i nie wiem czy wytrzyma
    takie obciążenie szkielet dachu , który nie przewiduje
    > zapewne takiego czegoś ...

    A jak było w pierwotnym projekcie? Za projekt i opisy techniczne
    odpowiada projektant, a wszelkie zmiany muszą być z nim uzgodnione.