    From: JanuszK <J...@m...o2.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ocieplenie ścian kilka pytań
    Date: Wed, 25 Feb 2009 20:58:40 +0100

    -ciach-

    > Pominales korelacje czasookresowe i byc moze nieobojetny stan skupienia wody
    > i jej cisnienie.
    >
    > Zeby bylo jasne, nic nie udowadniam i niczego nie przesadzam. Wydaje mi sie,
    > ze metody badan i ich wyniki, a takze zalozenia co do struktury styropianu
    > wydaja sie byc powiedzmy malo precyzyjne.

    Ale ja też już kiedyś czytałem że nasiąkliwość styropianu to max 4% co
    by się pokrywało z badaniami Plumpiego.
    Także styropian jest odporny na wodę, do tego stopnia że dają go pod
    murki w ogrodzeniu pomiędzy przęsłami, nie trzeba wtedy dylatacji bo
    murków wtedy nie wymraża mróż :) dowiedziałęm się tego od ludzi
    robiących ogrodzenie u sąsiada.

    --
    Pozdr
    JanuszK