    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ocieplenie ścian kilka pytań
    Date: Sun, 1 Mar 2009 15:29:00 +0100

    > Pradu w gniazdku tez nie widzialem, ale wiem ze tam jest. W kazdym razie
    > przy oknach w scianach jednowarstwowych z Ytonga, czy Porothermu nie
    > slyszalem zeby komus sie woda wykraplala, a teoretycznie powinna, bo
    > oscieznica okna nie jest grubsza jak 10cm. W takiej scianie trudno mowic o
    > izolacji na tak malym odcinku.

    Bo widzisz Ytong jest bardzo porowatym materiałem oraz bardzo dobrze
    przenikalnym dla powietrza i wilgoci.
    Ponadto większość ludzi, którzy decydują się na Ytong wykonuje tynki
    gipsowe, a gips jak wiadomo tworzy barierę dla powietrza i pary wodnej.
    Zatem cała sprawa polega na tym, że utrudnione jest wnikanie pary wodnej z
    wewnątrz w ścianę, a natomiast ułatwione jest wydalanie tej wilgoci na
    zewnątrz.

    > No wlasnie, tylko gdzie sens takiego ocieplenia za gore pieniedzy.

    Za górę ?
    Toż to styropian jest obecnie tak tani, że nawet nie opłaca się nie robić
    ocieplenia, ponieważ jego koszty zwrócą się bardzo szybko.

    > Czas chyba konczyc dyskusje, bo tematu globalnie i tak nie rozwiazemy.
    > Kazdy niech sobie robi jak chce. To co piszesz razem z Krzemem wydaje sie
    > byc bardzo logiczne i przekonywujace, ale jak dla mnie nie rozwiazuje
    > wszelkich watpliwosci i nie wszystkie zjawiska sa potwierdzone. Moze to
    > paradoksy a ja sie nie znam, a moze sprawa wcale nie jest taka oczywista
    > jak by sie moglo wydawac.

    Bo tu chodzi o kompromis pomiędzy ceną, jakością i skutecznością.