    From: Krzemo <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ocieplenie ścian kilka pytań
    Date: Sun, 1 Mar 2009 07:32:30 -0800 (PST)

    On 1 Mar, 15:50, "tornad" <t...@v...pl> wrote:
    > Wiec sru, ja preferuje 6-8 cm, styro na cienkie placki. Ty uwazasz to bez
    > sensu.

    Nie tylko Jacek, ale także producenci styropianu i producenci klejów
    do styropianu (z wełną jest podobnie), oraz mnóstwo prawdziwych
    fachowców. Taki sposób montażu jest wręcz uważany za błąd wykonawczy.
    I to nie bez powodu.

    > bo to panie te nalukowce g.. wiedza.

    No właśnie wydaje mi się że to właśnie cytat z Ciebie.
    ;-)

    > Glownym moim przeslaniem jest udowodnienie bledu, ze im grubszy mur tym wiecej
    > styro trzeba kupic. Jakby nie kombinowac, to to mi sie kupy nie trzyma.

    Jeżeli liczyć termoizolacyjność to masz oczywiście rację. Jeżeli
    "punkt rosy" to nie do końca. Aby przesunąć punkt rosy do warstwy
    styropianu, to niestety im grubszy mur i bardziej termoizolacyjny tym
    więcej styropianu trzeba dodać aby punkt rosy znalazł się poza tym
    murem (w warstwie styropianu). Co tu jest w tym takiego nielogicznego
    albo nawet trudnego do zrozumienia?
    ;-)

    A kupy się nie trzymaj, bo ma małą wytrzymałość i ręce sobie
    upaprzesz...
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.