  • Data: 2013-02-05 09:23:38
    Temat: Re: Ocieplenie styropianem
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:244557cb-1aab-4ee6-8b16-d210e896dcd4@go
    oglegroups.com...

    > A na drobnych rzeczach zaoszczędzić można najwięcej.
    > Ja przyjełem zasade negocjowania wszystkiego.

    Pewnie, że tak jest najlepiej, ale mój czas też kosztuje.
    Jeśli spodziewana oszczędność wynosi poniżej 20zł, a czas jaki zajmie
    szukanie i negocjacje ponad godzinę to nie ma sensu.

> [...]
    > Reszta to nbyło kilkadziesiąt pozycji typu haki rynnowe, kjolki, spinki,
    > folia i inne tzw. "duperele". Tu już było powyżej cen katalogowych więc
    > jak się upomniałem
    > równiez o rabaty ona te rzeczy i uzyskałem ofertę konkurencji to sie nagle
    > okazało że mój sprzedaweca zmodyfikował ofertę i chyba cos koło 1500zł
    > wyszło taniej. Było > to ponad 10% kwoty całej faktury jesli dobrze
    > pamietam.
    > To stara technika handlowców- prawie po kosztach sprzedadza główne
    > produkty(cegła, dachówki, itp)a najwiekszy zarobek maja na duperelach.

    Ja często robiłem w ten sposób, że główne produkty kupowałem w hurtowni,
    gdzie dostawałem spore rabaty bo myśleli , że za chwilę wrócę po duperele, a
    duperele kupowałem przez allegro.

    > Cementu nalezy dawac tyle ile powinno sie dawać a przyjmując

    A co to apteka? Nikt nie liczy cementu co do grama, tylko ładuje się łopatą
    mniej więcej. Jeden woli dać mniej by czasem nie przepłacić inny woli dać
    więcej by mieć spokój. Weźmy np. taką podmurówkę pod płotem. Jeśli chodzi o
    wytrzymałość to wystarczy dać B10, bo nie przenosi żadnych obciążeń, ale
    będzie się łuszczyć. Jak dasz B15 to postoi spokojnie 50 lat zanim
    zmurszeje, ale jak dasz B20 to postoi 100 lat. Ile to jest odpowiednio?
    Deweloper zrobi najtaniej byle wytrzymało 5 lat, ale my tu nie jesteśmy
    deweloperami, aby robić tanio.

    > Twój tok myslenia to lepiej dać więcej bo koszt znikomy a
    > mocniejsze/trwalsze i sen spokojniejszy

    Dokładnie.

    > Tu na tej grupie już były przypadki że ktos beton b15 czy nawet b20 dawał
    > na chudziak bo różnica w cenie niewielka a sen spokojniejszy;)

    Mam część chudziaka B10, a część B15, bo nie każda betoniarnia chce pompować
    B10, więc czasem B15 wychodziło najtaniej.

    > Tacy co podbudowę chodnika i podjazdu przed domem robili na metr w głąb
    > też tu pisywali- jak pytałem "po co az ta?" to odpowiedz że to "niewiele
    > drożej" a może
    > nawet tir z weglem wjechac;) tylko że ten TIR z eglem najprawdopodobniej
    > nigdy tam nie wjedzie , sen spokojniejszy widocznie jest a podbudowa
    > lepsza jak na
    > parkingach przed marketami.

    O ile z dużym prawdopodobieństwem jestem w stanie stwierdzić, ze tira przed
    domem nie będzie, o tyle mam pewność, że moje dzieci nie będą bardziej
    delikatne dla domu niż ja byłem w stosunku do domu moich rodziców. Dlatego
    dla mnie wydawanie tysiąca zł na dodatkowe ocieplenie by oszczędzić 30zł na
    sezon to bzdura, ale wydanie tego samego tysiąca na to by dom był bardziej
    dziecio-odporny jak najbardziej ma sens.

    > Nasz grupowy przyjaciel Kiki tez chyba dla spokojnego snu dał w oknach
    > szyby P$ i okna mocowac kazał tak żeby w każda fuge wszedł jeden kołe;)
    > Można i tak tylko po co?

    Nie wiem, ale jeśli go stać i lubi to niech robi jak chce.

    > Można i tak. Tylko po co wydawac niepotrzebnie 200zł?

    Po to by później nie wołać codziennie do dzieci: "idźcie się bawić gdzie
    indziej", "bardziej uważajcie", "kto to zrobił" itd.

    Pozdrawiam
    Ergie