    From: Jan Werbiński <j...@j...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
    Subject: Re: Oczadzieli.... Piątek trzynastego.
    Date: Wed, 18 Mar 2009 23:50:07 +0100
    <gpg75q$6lt$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gpg7r0$s4k$1@news.onet.pl>
    <gpg88i$8v4$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gpgc8u$8h6$1@news.onet.pl>
    <gpgs45$atq$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gph3pa$8k8$1@inews.gazeta.pl>
    <gpjpuf$jgl$1@news.onet.pl> <gpjrum$nc4$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <gpjt71$qf6$1@opal.futuro.pl> <gpjvij$36n$1@news.interia.pl>
    <gpl9iu$2bg$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <gplb6f$orl$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <49be4f11$0$29456$f69f905@mamut2.aster.pl>
    <gplk7o$41a$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <49be5fe3$0$29472$f69f905@mamut2.aster.pl>
    <gppocc$ba5$2@atlantis.news.neostrada.pl> <gpqfvj$bpc$1@news.interia.pl>
    <gpqntj$27d$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gpraai$dtn$1@news.interia.pl>

    news:gpraai$dtn$1@news.interia.pl...
    > Chodzi o paradoks akceptowania czegos, co w gruncie rzeczy jest
    > bezwartosciowe. Dla tego papierka ludzie popelnili wiecej przestepst jak z

    To mniej więcej napisałem, tlko skupiłem się na tworzeniu tego "czegoś
    bezwartościowego".

    > To nie jest tak. Ilosc pieniadza na rynku w normalnych warunkach jest
    > okreslona. Wzrost podazy jest inflacjogenny, spada sila nabywcza pieniadza

    Jest określona przez stosunek rezerw. Przyjąłeś 10%. Ale przecież bank
    centralny może to DOWOLNIE ZMIENIAĆ wpływając na podaż pieniądza. To znaczy,
    że od widzimisie jednej instytucji zależy ile pustych papierków dodrukują.
    Oczywiście zwykloe robią to tak, aby było jak najlepiej dla gospodarki, ale
    np w Zimbabwe czy USA jest już inaczej. :-)

    > Przez takie dzialanie na poczatku lat 90 w mielismy w Polsce inflacje
    > rzedu 1200% !!! Zadne dzialanie nie pozostanie bez echa i nie da sie tego
    > zrobic w sposob jaki opisujesz.
    > W USA zarzadca pieniadza jest FED, w Polsce NBP. Zaden premier nie moze

    Halooo!
    Słyszałeś o planie Paulsona? Wiesz na czym polega? Na dofinansowaniu
    bankrutów dodrukowaniem pustego bezwartościowego pieniądza, co musi
    skutkować inflacją.

    > Tu nie ma fenomenu, fenomen dotyczyl akceptowania papierowego pieniadza.

    Łeee. Słaby ten fenomen. :-)

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/