    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Od stycznie niższe ceny gazu
    Date: Fri, 9 Nov 2012 11:51:48 +0100

    news:k7iiqt$r0e$1@usenet.news.interia.pl...

    > Chowaja sie rozne pajaki i inne rzeczy. Nie pisze, ze to jakis wielki
    > problem, ale nie zacheca mnie to do tzymania drewna w salonie.

    Pająki to akurat chowają się w zakamarkach ale nie między drzewem.
    Mówię poważnie ale nie zauważyłem nigdy żadnego robala. Prędzej wejdą ci do
    domu na zimę przez uchylone drzwi i okna.

    > Marek, ale jak rozmawiamy o oszczednosciach, czy czyms w tym rodzaju to
    > koncepcja coraz bardziej upada.
    > Ja nie mam rebarki i nie bede mial. Po pierwsze to kolejny klamot do
    > mijania przez reszte roku. Po drugie nie jest za darmo.

    Ależ za darmo! I jeszcze będzie na siebie pracować. Rębarkę kupić teraz mam
    zamiar na współkę z sąsiadem. Składamy się po 450zł. Zamawiając we dwójkę
    wiekszą ilość drewna nie ciętego i nie łupanego dostaniemy niższą cenę a i
    stosunek ceny zakupu do przywozu się poprawia. Zamiast więc płacić cięte i
    rabane po ponad 200zł płacic będziemy po 130-140zł. Na każdym 1mp
    oszczędzamy 60-70zł. Zamawiając jednorazowo około 12mp (on więcej zamawia bo
    pali ciągle w kominku) rębarka wychodzi za darmo juz przy pierwszej dostawie
    drewna.

    > Jak nieszczelny?

    Nie ma prawa cofać się do pomieszczenia żaden dym przy zamkniętych
    drzwiczkach.

    > Duza wilgotnosc powietrza, wzglednie wysoka temp. na zewnatrz powoduje, ze
    > takie cos moze sie zdarzyc. To nic dziwnego i nienormalnego. Trudno tez
    > sie spodziewac, ze sznur w drzwiczkach kominka bedzie hermetycznie
    > uszczelnial wklad.

    Jak wspomniałem, u mnie nie ważne jakie warunki pogodowe są, zawsze cug w
    kominie jest wystarczający że nawet przy otwartych drzwiczkach i uchylonym
    szybrze powietrze wciągane jest do środka kominka.

    > Cale zycie palilem weglem. Mam tez dom na wsi w ktorym jest stara
    > przedwojenna kuchnia z piecem do chleba i w ktorej pali sie weglem. W
    > firmie pale tym pieprzonym weglem, wiec co kolwiek o rozpalaniu moge
    > powiedziec.

    Ja też się wychowałem na węglu. Ale wtedy przekrój komina był jaki był
    Teraz mam 20cm kwadratowy przekrój komina dla kominka 10kW. Wziąłem
    kominiarza na degustację aby mi podpowiedział co i jak aby było bezpiecznie.
    Sprawdzal ciąg i aż zawołał z zachwytu mówiąc że paląc tym wkładem w tym
    kominie będzie aż huczało. I huczy.

    > Wiec, jezeli w najgorsze dni masz cug w kominie, ze hej to jak dla mnie
    > jestes jedyna osoba jaka znam majaca cug, ze hej w takie dni.

    Po prostu ciąg jest i tyle. A może też uwarunkowania że nie mieszkam w
    dolinie...

    > Niczym dziwnym jest trudne rozpalanie w taka pogode, kiedy komin wewnatrz
    > jest wilgotny i wiatr czasem malo korzystny, albo go nie ma wcale.

    No ale ja mam w kominie teraz sucho bo daszek jest. Wiatr dla komina zawsze
    korzystny jest póki nie wieje z góry :)

    > Trzy litry na reszte salonu? Optymista z Ciebie wielki. :-)

    Przecież już malowałem więc mniej więcej mam rozeznanie ile farby pójdzie.
    U mnie salon to część domu która od kuchni oddzielona jest barkiem i
    kawałkiem ściany podpierającej strop szerokiej na około 60cm , obok
    przejście na korytarz szerokie na jakieś 1,8m, potem kominek i reszta tej
    strony to kawałek ściany długi... nie pamiętam coś około 1,5m Więc jak
    widzisz tu ściany praktycznie nie ma. Druga ściana to drzwi podwójne na
    pierwszy taras szerokie na 160 (może 170 nie pamiętam) więc pozostaje po
    około 1,5m żywej ściany z lewej i prawej. Trzecia ściana to drzwi potrójne
    szerokie na 3,7m na drugi taras i pozostaje ściany po około 2m z obu stron.
    Czwarta ściana jest pełna, ta będzie tapetowana.

    > Wydajnosc farby wg. producenta to czesto 8m^2/l, a w praktyce wyjdzie z
    > 5m^2/l.

    Akurat rozmawiałem z malarzem profesjonalnym i powiedział mi że beckers z
    litra kryje jednorazowo do 15m2 ale to zależy co pod spodem. Powiedział mi
    ze mogę śmiało obstawiać jednorazowe krycie 10m2/l Ta farba jest gęsta jak
    kisiel i wymaga specjalnego wałka. Jak zrobiłem próbkę na kominku to się
    przekonałem że mówił prawdę.

    > Sam sufit jak pisales u Ciebie to 26m^2. Trzy litry nie starczy na
    Aaa zapomniałem że na sufit kupiłem lateks białą. Ale te 10 litrów ma
    starczyć na salon i ma zostać na pokoje na górze.

    > U mnie na salon poszlo ponad 20l samej farby. Tikurila w wersji matowej to
    > koszt ok. 30zl/l, wiec by sie zgadzalo. 500zl na same farby. Walek
    > powiadasz... Za Anze zaplacilem o ile pamietam ok. 50zl, ale tego nie
    > licze,

    Też jakiś taki drogi kupiłem wałek bo mi ten malarz mówił że ma być dobrze
    to dobry wałek ma być. Ja mam jeszcze wałki co pamiętają dwa moje poprzednie
    mieszkania. Zawsze dobrze myję i trzymają się dobrze.

    > bo zostal do dzis i malowalem nim duzo wiecej jak salon, wiec do wyliczen
    > nie wchodzi. Farba Sniezka - Barwy Natury wg. moich cen zakupu jakos
    > srednio pewnie, bo nie jestem pewny czy kazdy kolor tak samo kosztuje w
    > cenach netto to ok. 60zl/5l, czyli 74zl brutto. 74*4=~300zl. Mniej wiecej
    > tyle zaplacil bym za pewnie najtansza farbe. Nie ma chu... zeby zejsc
    > ponizej tej kwoty za sama farbe i to tez liczone dla 20l farby, a bylo
    > wiecej.

    No ale jak ci wyliczyłem to u mnie sufit duzy a tak to w zasadzie kawałki
    ścian.

    > No tez, ale okazjonalnie, tak jak powinno byc z kominkiem, a nie kominek
    > pomylony z kotlownia.

    :)

    > Nawet jak poloze swierze na gresie przed kominkiem do spalenia, to zawsze
    > zostaja jakies farfocle.

    A to normalne że z drewna lub przy wymiataniu z kominka coś na ten gres
    poleci. Po to jest ten gres.

    > Wyjmowanie popiolu do wiaderka, zwlaszcza jak jeszcze cieply,
    A widzisz ja nie wymiatam nigdy ciepłego. Najwcześniej na drugi dzień przed
    rozpaleniem. Wtedy ten popiół zdąrzy nawilgnąć
    od napływającyego powietrza kanałem z zewnątrz i nie pyli tak.

    > Naprawde lepiej dostawic kociol w kotlowni niz sie tak meczyc w salonie.

    W kotłowni musiałbym zrezygnować z pralki i suszarki oraz nie mógłbym robić
    przetworów.
    Kazdy mebluje sobie dom po swojemu i uważa że tak ma być bo tak mu
    odpowiada. Gdyby tak wszyscy mieli ten sam gust to nie było by grup
    dyskusyjnych.

    Marek