    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <k7gglq$s17$1@flis.man.torun.pl> <k7h5p2$2jr9$1@news2.ipartners.pl>
    <k7h97h$upg$1@usenet.news.interia.pl> <k7ham3$2lps$1@news2.ipartners.pl>
    <k7iiqt$r0e$1@usenet.news.interia.pl>
    <509ce04b$0$1212$65785112@news.neostrada.pl>
    <k7is2o$8s8$1@usenet.news.interia.pl>
    <509d00c2$0$1296$65785112@news.neostrada.pl>
    <k7j1aj$ghp$1@usenet.news.interia.pl>
    Subject: Re: Od stycznie niższe ceny gazu
    Date: Fri, 9 Nov 2012 15:38:09 +0100

    news:k7j1aj$ghp$1@usenet.news.interia.pl...

    > A pisalem, ze mozesz relatywizowac.:-)

    Wolność Tomku w swoim życiu i domku.

    > Mozesz tez nie zamawiac nic i grzac gazem, wychodzi podobnie, a kominek
    > odpalac okazjonalnie. Albo dostawic kociol weglowy i palic weglem bez
    > rabania, dokladajac dwa razy w ciagu dnia.

    Albo wynieść się do hotelu. Tam za mnie wszystko to zrobią i jeszcze
    masażystę przyślą.

    > Tu mam lekki problem. Komin mam wzglednie blisko sciany zewnetrznej. Z
    > tego powodu komin nad dachem przypomina krematorium, ale i tak nie jest
    > wyzszy od kalenicy najwyzszego dachu. Strony swiata powietrza
    > doprowadzonego do kominka sa zachowane. Czasem przy silnym wietrze z
    > roznych stron zdarza sie nawiewanie do komina. W przyszlym roku doloze
    > jakis metr rury stalowej, bo ciagnac wyzej komin nie ma sensu. Jeszcze
    > wiatr to kiedys zawali.

    No i masz odpowiedź. Niedawno widziałam jak sąsiad na przeciw przedłużał u
    siebie komin. Też był za nisko i często widywałem że otwierali okna akurat
    gdy z komina szedł pierwszy czarny dym.

    > Caly czas mysle o kotle, jakims tanim smieciuchu. Taki kociol kosztuje
    nie
    > wiecej pewnie jak Twoj wklad kominkowy, a osprzet tyle co obudowa do
    > kominka. Zyskujesz wieksza sprawnosc i jedno miejsce do palenia poza
    > salonem. Oczywiscie nie da to uroku ognia w salonie, ale ilosci drewna
    > spalane przez Ciebie nie swiadcza o kominku dla klimatu.

    Wiesz co. W sumie to co do tej ilości spalonego opału w pierwszym jak by nie
    było sezonie powiem ci tak. Spaliłem owszem 2,5mp ale to było przywiezione w
    na dwa tygodnie przed pierwszym uruchomieniem czyli gdzieś w okolicah 1
    grudnia. Na początku człowiek się musiał nauczyć palić w kominku. Albo się
    dusiło albo paliło za mocno. Potem doszedłem do paru wniosków: Rozpalać na
    pełnym szybrze tak aby doprowadzić jak najszybciej do rozgrzania komina i
    paleniska. Mokre drewno to gówniane drewno, pamiętasz jak pisałem że
    przyniosiłem do salonu drewno i wkładałem pod kominkiem aby podeschło?
    Pisałem że zważyłem dla eksperymetnu ile traci polano przez dzień dwa i
    wyszło że szklankę wody. To wszystko złożyło się na 2,5mp przepalonego
    drewna. Teraz widzę że spalam dużo mniej i efektywniej. Mam nadzieję że w
    tym sezonie będzie to mniej niż 2mp. To jest mniej więcej tyle co 8 worków
    ziemniaków. Dużo to jest? Chyba nie.

    Marek