  • Data: 2012-11-09 16:26:14
    Temat: Re: Od stycznie niższe ceny gazu
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Nie dziwnego. Uzasadniałeś jakie to dokładanie do kominka i noszenie drewna
    >jest upierdliwe i męczące więc znalazłem wady nie mniejsze w twoim
    >systemie.

    Ale ja o tym wiem i się z tymi wszystkimi niedogodnościami pogodziłem.
    Dla mnie najważniejszy jest jak najniższy koszt eksploatacji , nawet kosztem
    troche gorszego komfortu.

    Ja nie narzekam. Nigdy nie miałem styczności z piecami ani kominkami. Przez
    lata mieszkałem w bloku i tam moja regulacja ogrzewania polegała na
    ustawieniu glowicy na grzejniku.
    Teraz mam wpływ na koszty ogrzewania.
    Te niedogodności mnie nie przerażają. Mogę poświęcić powiedzmy 15-30 minut
    tygodniowo na obsługę pieca.

    >No dobra na ile wystarczy ci opału przy -15 w nocy i -8 w dzień jezeli
    >zjedziesz w domu do dajmy 15stC.
    >Ile opału pójdzie na to aby powrócić do 21-22stC w domu zdając sobie sprawę
    >że przy 15stC ściany i wszystko nabiorą sporo wilgoci.

    Przecież pisałem.
    W tamtym sezonie dokładałem opał co 10dni. W najmroźniejsze dni (tam gdzie
    mieszkam mieliśmy rekordowo niskie temp.) (ponad -27 stopni) uzupełniałem
    podajnik co 7dni.

    >W lecie to nie ma problemu no ale w zimie. No widzisz dobrze że nie
    >wyjeżdżacie nigdzie.

    Wszyscy sąsiedzi na osiedlu mają piece na ekogroszek. Wszyscy z podajnikiem.
    Każdy więc potrafi obsługiwać piec ;)

    >No bo cały czas mi udowodnić chciałeś jakie to te 2,5mp drewna jest
    >upierdliwe.

    2,5mp drewna zajmuje dużo dużo większą powierzchnię niż 2,5 tony węgla.
    Więc składowanie wymaga większego obszaru