    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Od stycznie niższe ceny gazu
    Date: Fri, 9 Nov 2012 21:59:35 +0100
    <k7gglq$s17$1@flis.man.torun.pl> <k7h5p2$2jr9$1@news2.ipartners.pl>
    <k7h97h$upg$1@usenet.news.interia.pl> <k7ham3$2lps$1@news2.ipartners.pl>
    <k7iiqt$r0e$1@usenet.news.interia.pl>
    <509ce04b$0$1212$65785112@news.neostrada.pl>
    <k7is2o$8s8$1@usenet.news.interia.pl>
    <509d00c2$0$1296$65785112@news.neostrada.pl>
    <k7j1aj$ghp$1@usenet.news.interia.pl>
    <509d1555$0$1229$65785112@news.neostrada.pl>

    news:509d1555$0$1229$65785112@news.neostrada.pl...

    > Wolność Tomku w swoim życiu i domku.

    > Albo wynieść się do hotelu. Tam za mnie wszystko to zrobią i jeszcze
    > masażystę przyślą.

    Sie nie denerwuj. To dyskusja nie tyle o Tobie co o koncepcji, ktora dla
    mnie akurat do zaakceptowania nie jest mimo niby oczywistych zalet. Uwazama
    po prostu, ze lepszy pod kazdym wzgledem do ogrzewania domu bedzie kociol w
    kotlowni.

    > No i masz odpowiedź. Niedawno widziałam jak sąsiad na przeciw przedłużał u
    > siebie komin. Też był za nisko i często widywałem że otwierali okna akurat
    > gdy z komina szedł pierwszy czarny dym.

    To nie jest tak oczywiste, bo w mieszkaniu gdzie mieszkalem wczesniej i
    gdzie komin wystawal ponad plaski dach przeszlo metr bylo tak samo. Na wsi
    komin przechodzi przez kalenice i jest powyzej niej o ponad metr. W firmie
    identycznie. Po prostu czasem warunki jakos nie sprzyjaja rozpalaniu mimo
    bezwietrznej pogody, co podwaza koncepcje wstecznego ciagu. Zwykle kiedy
    temp. w kominku nieco wzrosnie to ciag, ze tak powiem rusza i pozniej nie ma
    zadnego problemu.

> [...]
    > wniosków: Rozpalać na pełnym szybrze tak aby doprowadzić jak najszybciej
    > do rozgrzania komina i paleniska. Mokre drewno to gówniane drewno,
    > pamiętasz jak pisałem że przyniosiłem do salonu drewno i wkładałem pod
    > kominkiem aby podeschło? Pisałem że zważyłem dla eksperymetnu ile traci
    > polano przez dzień dwa i wyszło że szklankę wody. To wszystko złożyło się
    > na 2,5mp przepalonego drewna. Teraz widzę że spalam dużo mniej i
    > efektywniej. Mam nadzieję że w tym sezonie będzie to mniej niż 2mp. To
    > jest mniej więcej tyle co 8 worków ziemniaków. Dużo to jest? Chyba nie.

    Mi udalo sie kupic brzoze wczesna jesienia. To co porabalem szybko pali sie
    dobrze. Mam tez na wsi troche drewna sprzed pewnie kilkunastu lat i roznicy
    w tegorocznej brzozie szczegolnie nie widac. Ale kiedy przez przypadek wloze
    polano najpozniej rabane to nawet trudno jest utrzymac jaki kolwiek ogien w
    palenisku. Dalem ciala z drewnem w tym roku. Teraz krece sie za debina na
    przyszly, a lepiej do palenia za dwa lata. Moze uda mi sie tanio kupic do
    pociecia i rabania. W zeszlym roku palilem troche akacja lezakowana
    kilkanascie lat. Powiem Ci, to jest drewno.

    Pozdro.. TK