  • Data: 2016-09-18 14:12:05
    Temat: Re: Odpływ w garażu
    Od: Budyń <e...@e...wroclaw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 18 września 2016 12:26:34 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:
> [...]
    prostu pomyliles przesył ciepła poprzez przewodnictwo z promieniowaniem. W obu
    przypadkach przesadziles.

    > Przecież kwarki i gluony tworzą oddziaływania silne jądrowe w protonach
    > i neutronach i nie biorą udziału w transferze ciepła. Między nimi nie ma
    > oddziaływań elektromagnetycznych. Elektrony na orbitach się "ekscytują"
    > i "deekscytują" z przyspieszeniem emitując fotony, które ekscytują
    > sąsiednie atomy. I taka fala leci sobie.

    czy ja dobrze rozumiem ze ty przewodnictwo cieplne próbujesz tłumaczyc nie modelem
    kinetyczno-molekularnym tylko oddziaływaniami elektromagnetycznymi?

    > powietrza. Próżnia to stan o minimalnej energii potencjalnej ale też
    > energię ma.

    taaak, słyszałem. Ale nie wierze w energie próżni. Zdaje sie ze fizycy za bardzo sie
    przejeli zasadą nieoznaczonosci. Dla idealnej prózni jest równiutkie zero.

    b.