  • Data: 2009-04-02 21:04:08
    Temat: Re: Ogrzewanie-co wybrać?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sebcio wrote:

    > A masz w jego zakresie doświadczenia ? :) Ja jestem zwolennikiem
    > ogrzewania powietrznego, ale nie jestem fanatykem. W kolejnym swoim
    > domu też będę miał OP - po prostu znam ten system od prawie każdej
    > strony... ;)

    teoria...

    kłopotliwa konserwacja (trzeba co jakiś czas jednak przeczyścić kanały)
    jesli nie stosuje sie dość kosztowych wytwornic pary wodnej to mamy
    masakrycznie sucho w domu. Cichy system wymaga dość sporych przekrojów
    przwodów powietrznych.

    > Ja mam bardzo dobrze dobraną pompę. Po prostu pewnych ograniczeń nie
    > przeskoczysz - takim ograniczeniem jest powietrze jako źródło ciepła.

    > Carrier też uwzględnia odmrażanie w obliczeniach. To nadal nie
    > oznacza, że w ciągu dnia staje się ona cudownie opłacalna przy -15
    > stopniach ;)

    fakt że przy -15 COP spada do ok 1.7 dla Twody wyjściowej 50 st
    (uwzględniajac defrost)

    tylko że tak jak już pisałem jaki procent czasu temperatury spadaja
    poniżej -15 stopni w okolicach krakowa?

    > No i to bardzo ważny aspekt - najczęściej wyższe koszty inwestycyjne
    > nie dają się zwrócić przez niższe koszty eksploatacyjne. O tym
    > zapominają marketingowcy (a raczej pamiętają, ale zachowują to dla
    > siebie).

    no jeszcze jeden problem. zbyt małe wymienniki gruntowe sie wychładzają i
    cop spada, jak jeszcze z oszczędności zrobimy ten wymiennik za płytko to
    potem jest problem, że pompa źle działa.