  • Data: 2013-10-14 20:32:34
    Temat: Re: Ogrzewanie elektryczne w nowym domu - szaleństwo?
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 14 października 2013 19:43:40 UTC+2 użytkownik
    k...@g...com napisał:

    > I tak mi się wydaje że trochę koloryzujesz. Nie podważam idei stosowania pompy

    Ale w ktorym niby momencie?
    Mam liczniki i wszystko opomiarowane, owykresowane. Nie ma tu w ogole
    miejsca na jakikolwiek blad - licznik ma bodaj ponizej 1% dokladnosci :)

    > ciepła do ogrzewania. Sam jej używam. To co piszesz bez liczenia wydaje mi się
    > mało prawdopodobne. Z zgrubnego oszacowania wychodzi mi ze Twoja pompa pracuje
    > w sezonie grzewczym z mocą cieplną poniżej 4kW. Jaką dużą masz powierzchnię do
    > ogrzania?

    Pompa ma moc cieplna 9kW, rzeczywista pobierana z sieci zalezy od temperatury
    DZ i GZ. Przy GZ na poziomie 25-30stC zuzywa ok 1,8kW, przy GZ 40stC - ok
    2,5kW, przy GZ 50stC - dochodzi do 3kW. Powierzchni do ogrzania mam ok.
    180m2. Zuzycie przez sezon na cele CO+CWU to ok 5 tys kWh, srednio mi wychodzi
    po 0,4 pln = 2 tys pln. Tyle zuzylem w zeszlym roku od listopada do maja.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.