  • Data: 2009-01-08 23:35:32
    Temat: Re: Ogrzewanie podlogowe Rehau
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ygreko" <...@...com> napisał w wiadomości
    news:gk5pn4$l96$1@node1.news.atman.pl...

    > Pozostaje jeszcze kwestia roznicy w cenie. Czy warto kruszyc kopie.
    > Ja mam 29 kpln na kompletna uruchomiona i podlaczona instalacje na 200
    > metrow. Skoro rury to czesc tej instalacji, to nawet jak beda o polowe
    > tansze, to ile moze to zmienic?

    Jezeli to PC, to pewnie rury pojdzie Ci sporo. Mozna zalozyc wariant naj
    mniej optymistyczny 2km przy rozstawie co 10cm, po to by zasilac jak
    najnizsza temperatura. To tylko zalozenia, specjalisci moze powiedza cos
    wiecej. Bedziesz potrzebowal blisko 20 obwodow. Przyjmujac, ze kazdy obwod
    rozdzielacza z rotametrem to jakies 80zl mamy 1600zl. Szafki, zawory, bo
    rozdzielacz pewnie jeden nie bedzie, z gorka 2500. Rure ja kupuje po 3zl/m,
    przyjmujac te wartosci u Ciebie dadza 6000,- plus 2500=8500,-. Jezeli za
    kazdy obwod/petle instalator liczy 250,-, to robocizna powinna kosztowac
    5000,-. A zatem 8500,-+5000,-=13500,-. Tyle wychodzi w moim wariancie sama
    gola instalacja podlogowa z cena robocizny raczej nie najnizsza. Ulozenie
    styropianu to pewnie 3,-/m^2, a zatem 600zl. Podlaczenie rozdzielaczy do PC,
    jakies zawory i inne mniej istotne duperele jak spinki do "przybicia" rury
    nie wiem, ale mozna przyjac nie jakas znowu kosmiczna kwote i w sumie mysle
    ze nie wiecej jak 20.000,- i to pewnie ze sporym zapasem. W kazdym razie
    chyba nie tani ten Twoj Rehau. Moja rura to Multyrama, tak samo ubezpieczona
    i uzywana od lat. Nie wiem czy w tej cenie jest styropian i ile chcesz go
    dac, w kazdym razie dla 15cm to koszt blisko 3700,-, przyjalem 130/m^3
    styropianu. Jak by nie liczyl, chyba powinno Ci jeszcze zostac.

    Pozdro..TK