  • Data: 2009-01-08 23:46:09
    Temat: Re: Ogrzewanie podlogowe Rehau
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ygreko" <...@...com> napisał w wiadomości
    news:gk5q42$lai$1@node1.news.atman.pl...

    > Czyli mam rozumiec, ze uwazasz, ze to i tak bedzie zalane betonem, wiec
    > niewazne co tam jest?
    > A czy to sie jakos psuje, peka, przecieka i np. w Rehau jest to lepiej
    > rozwiazane niz w innych? A tlen dostajacy sie do instalacji -- to jest
    > istotne?

    Ooo tak, dla tego wlasnie pex.

    > Ja chce miec gotowa, dzialajaca instalacje, przy ktorej osobiscie nic nie
    > bede robil, wiec moze wykonawca to w trakcie pracy okresli, natomiast
    > wazne dla mnie jest automatyczne sterowanie termostatyczne z mozliwoscia
    > okreslania przedzialow czasowych, kiedy ma grzac a kiedy nie i to chce
    > zrobic od razu.
    > Czy przy takich zalozeniach potrzebuje przeplywowskazy?

    Bezwladnosc podlogowki i tak jest bardzo duza, jezeli myslisz, ze bedziesz
    mogl skutecznie sterowac temperatura w przeciagu 2, a nawet 5godzin, to
    odpusc sobie w ogole to sterowanie, bo podloga tak szybko nie wystygnie.
    Rotametry (przeplywowskazy) sa konieczne do wlasciwego wyregulowania
    przeplywow. Bez nich nie wiesz gdzie jak szybko krazy woda, gdzie trzeba
    zmniejszyc przeplyw, a gdzie zwiekszyc. Skutkuje to ocyzwiscie wlasciwym,
    zakladanym ogrzewaniem we wszystkich pomieszczeniach.

    > Wykonawca proponuje rury z powloka antydyfuzyjna.

    Nie dziwne :-))

    > Mam do czlowieka zaufanie :).

    No nie jeden juz mial do nie jednego. Kiki cos o tym wie. :-))

    Pozdro.. TK