    From: "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ogrzewanie podłogowe - pytania
    Date: Mon, 15 Mar 2010 11:47:20 +0100

    Wiatrołap - jak najbardziej podłogówka:
    a) nie ma to jak wychodząc z buta przy -20
    stanąć na ciepłym podłożu
    b) nie trzeba przejmować się wycieraniem
    podłogi ze śniegu - sama wyschnie ;)
    tylko potem trzeba brudne plamy ścierać :)
    I tak off-topicznie - pomyśl nad wentylacją
    w wiatrołapie - przydaje się...

    Co do garażu - jak masz go w bryle budynku
    i nie planujesz spędzać tam 4-5 godzin dziennie,
    to grzejnik IMHO nie jest konieczny.
    Ja mam garaż w bryle i tej zimy raz zdarzyła się
    ujemna temperatura w garażu (po kilku dniach
    mrozów po -15-18 st). Jak masz zamiar korzystać
    z garażu w zimie na zasadzie wjazd/wyjazd, wyjście
    po narzędzia, to kaloryfer nie jest konieczny.
    Do incydentalnych prac możesz sobie kupić
    grzejnik olejowy - wyjdzie taniej.

    Jeśli chodzi o hol - jak otwarty na inne pomieszczenia
    to jak najbardziej podłogówka. Nie wiem czy chodziłeś
    po ogrzewaniu podłogowym, ale jest odczuwalne od razu,
    gdzie jest/grzeje podłogówka a gdzie nie. Po co sobie
    robić 'dziurę' z zimnymi kaflami?

    Co do kotłów - to 100% zgody z tym co Maniek pisał.
    Kompetentny i dostępny serwis przede wszystkim.
    Janusz Pawlinka