  • Data: 2013-07-26 13:01:57
    Temat: Re: Ogrzewanie z ziemi
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >- w miarę prosta automatyka przy pompie. Kolega mi opowiadał, jak to on
    >wydał z jakies 40 tys. na system CO: opalany ekogroszkiem + CWU +
    >podłogówka. CHodził o to, że "zdrowa" podłogówka nie może być zasilona zbyt
    >wysoką temperaturą, a taką daje spalanie. Stąd jakieś systemy, mieszace
    >itp. a to kosztuje.
    >ZTCW przy pomnie ciepła nie podasz wysokiej temperatury w podłogę, bo jej
    >tam po prostu nie ma i już.

    Ta "automatyka" to zawór czterodrogowy za 100zł :)
    Inna temperatura idzie na grzejniki , inna na podłogówkę ...

    >- trzeba zaplanować "kotłownię" gdzie będziesz miał syf, przydałoby się ją
    >jakoś odizolować od reszty domu, żeby syf nie przełaził. Dla mnie to

    A u mnie kotłownia to "bufor" jest zlokalizowana pomiędzy garażem
    (nieogrzewanym) a kuchnią. Chroni przez wychłodzeniem domu przez garaż.
    Syf ? Zależy czy ładuje się opał workowany czy luzem i jak się go ładuje.
    Zachowując pewne reguły można zminimalizować do minimum brud.
    Ja ładuję opał co około 8dni i po załadunku po prostu myję podłogę :)

    >- jeżeli dodasz do tego WM z reku, to przyoszczędzisz np. na stolarce
    >okiennej - nie potrzebujesz tylko okien otwieranych, tylko same witryny.

    Mam WM ale nie wyobrażam sobie rezygnować z okien lub dawać okna nie
    otwierające się.
    U mnie poza sezonem grzewczym okna są pootwierane nonstop.

    >Co chwilę przekonują się jakim beznadziejnym grajdołkiem jest nasze miasto.
    >Bardzo lubię Toruń, ale czuję że tutaj znalezienie prawdziwego fachowca,
    >który nie będzie "nacinał" ludzi na kasę jest mocno trudne.

    O Witam sąsiada :)

    Fakt ciężko i ceny wysokie :(