  • Data: 2013-07-26 12:53:25
    Temat: Re: Ogrzewanie z ziemi
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Dlatego o pompie mysli sie przed budowa. Mozna wtedy tez zrezygnowac z
    >komina.

    Cena jaką zaśpiewały firmy (około 60tys) była mocno ... zniechęcająca.

    >What? Mitologie uprawiasz tu jakas :) Na moim DZ rosnie sad drzew owocowych
    >i rzad tujek :)

    Czytałem gdzieś że nie powinno się niczego dawać co ma długie korzenie aby
    nie uszkodzić w przyszlości rur...

    >Dobry kosztuje +10k pln.

    Jaki to kosztuje ? Dobry piec z nowoczesną elektroniką np. Ogniwo Eko Plus
    to około 7 tys zł. RBR cena podobna.
    Oczywiście może i da się znaleźć droższy , tylko po co ??

    >Znaczy jestem z innego swiata :)

    Chyba tak :) Na zadupiu (Toruń) ceny są z innego świata :)

    >Kompleksowo za tyle na pewno sie nie da. Trzeba samemu podlubac (a
    >przynajmniej
    >rozbic ta instalacje na kilka mniejszych firm). No i ogrodek - tak, bedzie
    >zniszczony. O takich rzeczach mysli sie przed budowa.

    No właśnie. Ja mówię o cenie kompleksowej. Czyli płacisz i wymagasz.
    Jak sam wszystko wykonasz to oczywiście będzie taniej ...
    Tyle że takich którzy mają taką wiedzę i potrafią to zrobić jest mało ,
    inaczej by nie było tylu firm które się tym zajmują ...

    > Bo jakoś dzwoniłem po firmach które zajmują się na moim terenie (Toruń) i
    > ceny były około 50-60 tys zł ..

    Pytałem o pompę i nic więcej. Cena z odwiertami pionowymi.

    >No a ile czasu zmarnowales na zwalenie wegla do piwnicy i obsluge pieca?
    >Ja 0 sekund :) Ile razy myles kotlownie i okolice? Ja raz kurz starlem z
    >pompy bo od dwoch lat nie byla myta.

    Tutaj nie ma o czym dyskutować bo wiadomo że piec wymaga więcej pracy.
    Coś za coś. Tańsze koszty zakupu , tanie grzanie , ale jest trochę brudu i
    roboty ...

    >Mnie z DZ poziomym kosztowala 22k pln. Daleko do 40.

    To Tobie. Typowemu Kowalskiemu żadna firma nie wykona tego na gotowo za
    takie pieniądze ...