  • Data: 2013-07-30 14:46:03
    Temat: Re: Ogrzewanie z ziemi
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 30 Jul 2013 13:24:23 +0200, /// Kaszpir ///

    > A co się dziwisz ?

    Ja się wcale nie dziwię. Sam od dawna kombinuję (znaczy już przestałem) jak
    tu zamienić piec węglowy (oraz instalację) na inny. To nie jest o tyle
    problem w kosztach, tylko w burdelu w domu jaki to ze sobą niesie. W
    kosztach oczywiście też, bo wydałbym na przebudowę 2x więcej niż budowę od
    nowa. Stąd właśnie decyzja o przemęczeniu się trochę dłużej i rozpoczęciu
    prac nad nowym domem.

    > Większość tych co buduje patrzy na każdą wydaną złotówkę.

    Zwłaszcza ci co kupują/budują dom o powierchni 260m2. ;P

    Fakt jest taki, że większość jest porażona tą technologią -- nie wiedzą co
    to jest, nie znają zasady działania -- boją się więc jak ognia. Widzą za to
    wysokie koszty instalacji. Wolą wydać mniej na starcie, dołożyć później
    swój wysiłek (a, jakoś to będzie z tym noszeniem i sprzątaniem, kręgosłup
    może nie pęknie), zamiast nadłożyć raz i mieć potem spokój na lata.

    > Aby móc wykonać DZ poziome wymagana jest naprawdę duża działka i to jeszcze
    > z odpowiedniki warunkami "glebowymi".

    Akurat warunki glebowe to mamy w PL całkiem niezłe praktycznie w każdym
    miejscu. Natomiast jeśli ktoś sobie buduje dom 260m2 to z pewnością nie na
    działce mniejszej jak 800m2. A jeśli nawet, to powinno go być stać na pion.
    :P

    > Gwarantuje CI że jakby pompa głębinowa + odwierty pionowe kosztowały nie
    > więcej niż 10tys zł (na gotowo) to nikt by nie myślał o kupnie pieca na
    > ekogroszek ...

    Ja Ci gwarantuję, że jakby każdy usiadł na spokojnie i policzył czas i
    wysiłek jaki marnuje na obsługę pieca spalającego (niezależnie od paliwa) i
    przełożył to na pieniądze, to KAŻDY by sobie zrobił PC. Niestety większość
    tego nie robi i idzie po tzw. taniości. Ja przeliczyłem i PC się kalkuluje.
    Czas to jedno, zdrowie to drugie. Kręgosłupa się wymienić, póki co, nie da.
    Kolejna sprawa to możliwość chłodzenia w zimie -- nie zrobisz tego piecem
    na groszek, w zamian będziesz musiał instalować klimatyzator.

    Dla przykładu ja planuję PC, wentylację mechaniczną z rekuperatorem
    powietrza wewnętrznego przy jednoczesnym podpięciu powietrza przez GWC.

    > Nie jest problemem wydać olbrzymią kasę

    To już było nie raz napisane -- nie jest to wcale tak olbrzymia kasa jak
    się niektórym wydaje. Większości rzeczy nie musi robić wyspecjalizowana
    firma zdzierająca pieniądze z niewiedzy inwestora -- wystarczą zwykli
    robotnicy należycie nadzorowani.

    Zresztą dyskusja jest w zasadzie akademicka. Polemika będzie trwać zawsze,
    tak jak od zawsze trwa i trwać będzie pomiędzy użytkownikami samochodów ze
    skrzynią manualną i automatyczną. Jedni i drudzy wiedzą swoje -- dla
    jednych liczy się wygoda, dla innych oszczędność.

    --
    Pozdor Myjk