  • Data: 2013-07-30 14:48:03
    Temat: Re: Ogrzewanie z ziemi
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 30 Jul 2013 13:15:27 +0200, /// Kaszpir ///

    > Jeśli wybudowało się dom w pobliżu starych domów to jest
    > olbrzymia szansa że w tych domach są piece śmieciuchy
    > i pali się byle czym.

    Nie o to chodzi. Sam proces rozpalania węgla jest mocno nieprzyjemny. Wcale
    nie trzeba palić byleczym, aby śmierdziało.

    > Nowoczesne piece mają elektronikę która dba o proces spalania ...

    Co tam za elektronika niby jest? Która dba o cykliczne podanie powietrza
    (co zresztą nie jest wynikiem dbania o "prawidłowy" proces spalania, ale
    aby nie dopuścić do zaduszenia paliwa i unieruchomienia kotła) i wpływa na
    jego ekonomikę? Palisz węgiel to będzie zawsze śmierdzieć, tym mocniej
    zawsze gdy akurat zajmuje się nowa porcja paliwa. Jak ktoś twierdzi, że ze
    spalin węgla wychodzi zapach fiołków, to trudno nawet podjąć dyskusję.

    > w każdym domu taki sam piec i w zimę smrodu nie ma ...

    ...albo nie jesteś w tej kwestii uczulony. Ja jestem, i pokutuję dzień w
    dzień w zimie, że tak kopcę.

    --
    Pozdor Myjk