  • Data: 2013-07-30 23:07:55
    Temat: Re: Ogrzewanie z ziemi
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >nowa. Stąd właśnie decyzja o przemęczeniu się trochę dłużej i rozpoczęciu
    >prac nad nowym domem.

    Ja dom kupiłem 2 lata temu i nie planuję następnego , zapewne jak większość

    >Zwłaszcza ci co kupują/budują dom o powierchni 260m2. ;P

    Takie domy budują często "gołodupcy" aby się pokazać że ich stać i będe
    mieli dom większy od sąsiada :)
    Oczywiście później zaczynają "lubić" robić wszystko samemu bo lepiej niż
    fachowcy i wogóle ;)
    A prawda jest taka że budują dom na którego ich nie stać i nawet nie chcą
    słyszeć że starczyłby im dom na ich "miarę" czyli np. 2x mniejszy :)

    Tam gdzie mam dom większość działej jest mniejsza niż 1000m2. Domy w
    większości mają po 80-160m2 , większe baaardzo rzadko spotykane ...

    Ludzie nie budują wielkich kolosów, bo trzeba je urządzić , sprzątać i co
    najważniejsze ogrzać , a nie każdy lubi przekazywac nadmiar gotówki
    energetyce lub spalać w kotle ...

    U mnie nie widac nikogo kto ma pompę ciepła , nawet w bardziej luksusowych
    dzielnicach i miejscach. Jak już to gaz ...

    >Fakt jest taki, że większość jest porażona tą technologią -- nie wiedzą co
    >to jest, nie znają zasady działania -- boją się więc jak ognia. Widzą za to
    >wysokie koszty instalacji. Wolą wydać mniej na starcie, dołożyć później
    >swój wysiłek (a, jakoś to będzie z tym noszeniem i sprzątaniem, kręgosłup
    >może nie pęknie), zamiast nadłożyć raz i mieć potem spokój na lata.

    Ja planuję w przyszłości zakup pompy ale powietrznej ...
    Nie jest powiedziane że ci co mają piece na ekogroszek/drewno kiedyś nie
    będa mieli piecy na gaz ...
    Mój znajomy przez kilka lat miał piec na drewno , gmina robiła gazyfikację
    wsi i ma gaz ...

    >Akurat warunki glebowe to mamy w PL całkiem niezłe praktycznie w każdym
    >miejscu. Natomiast jeśli ktoś sobie buduje dom 260m2 to z pewnością nie na
    >działce mniejszej jak 800m2. A jeśli nawet, to powinno go być stać na pion.
    >:P

    Jak kogoś stać na tak duży dom , stac na tak duża działkę to stać i na pompę
    nawet w pionowymi odwiertami :)

    >Ja Ci gwarantuję, że jakby każdy usiadł na spokojnie i policzył czas i
    >wysiłek jaki marnuje na obsługę pieca spalającego (niezależnie od paliwa) i
    >przełożył to na pieniądze, to KAŻDY by sobie zrobił PC. Niestety większość
    >tego nie robi i idzie po tzw. taniości. Ja przeliczyłem i PC się kalkuluje.

    Bez sensu. Dużo rzeczy nie przelicza się na pieniądze. Kosi się trawę i też
    tego nie przelicza , a zajmuje to więcej czasu niż obsługa pieca , tak samo
    podlewanie trawy , ogródka i wiele innych rzeczy.

    U mnie załadunek zajmuje kilka minut , raz na minimum tydzień. Wysypanie
    popiołu kilka minut , czyszczenie kilka minut , umycie podłogi - kilka
    minut. Niech będzie że w ciągu tygodnia "marnuje" max pół godziny.

    Ja jak wielu mam możliwość ZMIANY nośnika ciepła , więc nie jestem skazany
    tylko na węgiel ...
    Mogę w przyszłości zamienić piec na ekogroszek na piec na gaz lub na pompe
    ciepła powietrzną , więc takie gadanie że jest się "skazanym" jest bez sensu
    bo nie jest tak ...

    Nie wiem co będzie za kilka , kilka naście lat ...

    >Czas to jedno, zdrowie to drugie. Kręgosłupa się wymienić, póki co, nie da.
    >Kolejna sprawa to możliwość chłodzenia w zimie -- nie zrobisz tego piecem
    >na groszek, w zamian będziesz musiał instalować klimatyzator.

    A po co mam chłodzić w zimę ? Otworzę okno i będzie zimno :)

    >Dla przykładu ja planuję PC, wentylację mechaniczną z rekuperatorem
    >powietrza wewnętrznego przy jednoczesnym podpięciu powietrza przez GWC.

    WM z rekuperatorem lub mam. W poprzednim roku zamontowałem sobie.