    From: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ogrzewanie za pomocą kominka
    Date: Wed, 22 Sep 2010 22:17:08 +0200

    > WOW! To już trzeci rok z kominkiem :)
    > Ciekawe jak długo jeszcze ? :D
    > Większość ludzi, u których bywałem, po 3 latach już mieli serdecznie
    > dość codziennego palenia w kominku i wstawania w nocy aby dokładać.

    No nie .. od poczatku mowimy o kominku jako _alternatywie_ normalnego
    ogrzewania.
    Pewnie mi sie nie znudzi nigdy, bo pale tylko wtedy kiedy mam ochote -
    czasami 5 dni w tygodniu, czasami 1. A _ogrzewam_ dom gazem.

    > A o czym ja piszę ? :)

    Tyle razy pisales o plaszczu wodnym, ze mialem wrazenie, ze nie
    przyjmujesz do wiadomosci palenia rekreacyjnego polaczonego z
    dogrzewaniem ;)

    > Pomyśl teraz i zastanów się jak i którędy rozprowadzić to ciepło u
    > autora wątku.

    Zakladam, ze w nowobudowany domu rury mozna poprowadzic pod tynkami, a
    zakladajac, ze to kominek rekreacyjny nie musze miec wysublimowanego
    sterowania, wiec reczne wystarczy.

    > Chyba, że piszesz o prostym kominku z wylotem ciepłego powietrza do
    > najbliższych pomieszczeń czyli salonu i za ścianę do pokoju czy kuchni
    > bez prowadzenia kanałów dalej. Jezeli miałeś dokładnie to na myśli, to
    > zauważ, ze dokładnie o tym samym pisałem czyli o prostym kominku, który
    > może funkcjonować bez dodatkowego prądu czyli z obiegiem grawitacyjnym
    > powietrza.

    Tego jakos niedoczytalem w Twoim poscie - zwracam honor. Przy kominku
    rekreacyjnym to calkiem madre rozwiazanie, bo nie jest kosztowne, a inne
    pomieszczenia tez dogrzejesz.
    Ja u siebie chce doprowadzic cieplo z kominka do najblizszych
    pomieszczen (sypialnia nad salonem, lazienka nad salonem) i wspomoc sie
    wentylatorem.

    > Czy to będzie kominek z wkładem powietrznym czy też
    > szamotowym to już kwestia wyboru i wygody. Wkład szamotowy ma jednak
    > przewagę, ponieważ umożliwia długi czas oddawania ciepła jeszcze po
    > wygaśnięciu kominka i jest mniej podatny na duże wahania temperatury > w
    > palenisku.

    Czyli nie ma o czym dyskutowac i sens ma kupowac tylko szamotowy, tak?
    Bo w koncu o to chodzi...

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk