  • Data: 2014-11-21 08:38:37
    Temat: Re: Okap część II
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-11-17 07:45, Marcin N pisze:

    > Nie wiem, czy do końca zrozumiałeś, co Ergi ma na myśli. Otóż, żeby
    > wyciągnąć 300 litrów na sekundę - trzeba też dostarczyć te 300 litrów.
    > Przy takich strumieniach nie wystarczy zwykłe rozszczelnienie okien.
    > To musi być naprawdę otwarte okno. W przeciwnym razie tylko mielisz te
    > 1000 m3 na godzinę i niczego nie wymieniasz.

    Po pierwsze nie mielisz te 1000m3/h tylko mielisz wentylatorem, a wyrzut
    jest taki na ile pozwalają opory dopływu, czyli teoretycznie wentylator
    może dać 1000m3/h, a w praktyce może być np. 10m3/h. Z reguły przy tak
    intensywnej wentylacji napływ świeżego powietrza odbywa się poprzez inne
    kanały wentylacyjne. Aby pracujący wyciąg był bezużyteczny to musiałoby
    nie być w domu kanałów wentylacyjnych. Jednak takie kanały wentylacyjne
    są w każdym domu i dlatego bajki o super szczelnych oknach to sobie
    można wsadzić ....
    Niestety te super szczelne okna powodują problemy z usuwaniem wilgoci z
    domu poprzez wentylację grawitacyjną. Nie są natomiast problemem dla
    pracującego okapu, bo napływ świeżego powietrza odbywa się wtedy poprzez
    kanały wentylacyjne.
    Po drugie okapy nie pracują 24h/dobę tylko są uruchamiane na stosunkowo
    krótkie okresy.
    Po trzecie intensywne wietrzenie domu jest zdrowe dla ludzi i domu,
    dlatego zwłaszcza w zimie powinno się systematycznie wietrzyć dom.
    Mniejsza wilgotność w domu to mniejsze straty ciepła.Wbrew pozorom takie
    wietrzenie nie powoduje aż tak dużych strat energii, bo to co zostanie
    wyrzucone podczas wietrzenia zostanie zrekompensowane mniejszymi
    stratami ciepła z powodu obniżenia wilgotności ścian.
    Po trzecie słynny produkt B.... także musi "przemielić" ileś powietrza,
    aby uzyskać odpowiednie prędkości przepływu. Tu praw fizyki nie da się
    oszukać. Jeżeli ktoś twierdzi inaczej to jest kłamcą, celowo
    wprowadzającym w błąd. Różnica jest natomiast taka, że zwykły okap może
    sobie poradzić z parą z czajnika, pracując przy tym na minimalnych ob
    rotach. Słynny produkt B... niestety musi w tym przypadku pracować na
    pełnych obrotach , bo w tym przypadku para wydobywa się z czajnika z
    dużą prędkością ku górze i aby produkt B... mógł tą parę "przechwycić"
    musi wytworzyć odpowiednio szybki strumień zasysanego powietrza. O ile
    produkt B... sobie dość łatwo radzi z otwartymi garnkami, z których
    unosi się bardzo wolno para wodna o tyle w przypadku wypływu pary z
    garnków poprzez dyszki lub delikatnie uchylone pokrywki czy z czajników
    po prostu staje się bezużyteczny. Niestety producent dobrze wiedząc o
    tym nie demonstruje takich przypadków lecz skupia się na otwartych
    garnkach, gdzie prędkość pary jest na tyle mała, że umożliwia
    przechwycenie tej pary, a przy tym jest to bardziej widowiskowe. Ot
    typowa sztuczka marketingowa czyli upiększona.
    Trzeba też wspomnieć, że produkt B... nie nadaje się przy palnikach
    gazowych, a w przypadku płyt eketrycznych powoduje zwiększone straty
    energii, bo wychładza palniki.
    Tutaj znów marketing przemilcza ten fakt, prezentując tylko i wyłącznie
    same zalety.
    W tym przypadku jest tak jak tymi chińskimi lampkami LED - producent
    podaje moc LED- na opakowaniu np. 3W jako moc diód LED zachwalając jaki
    jest oszczędny, a przemilczając fakt, że układ zasilania tej lampki
    LED-a marnuje drugie tyle w postaci ciepła po to, żeby zredukować prąd
    płynący przez diody i w rzeczywistości taka lampka pobiera z sieci moc 6-7W.
    Także i produkt B.... był tu zachwalany, że przy niższej mocy
    wentylatora potrafi zrobić to samo co tradycyjny okap z mocniejszym
    wentylatorem. Przemilcza się jednak fakt, że przy produkcie B....
    palniki muszą dostarczyć dodatkową moc cieplną, która jest "wciągana"
    przez okap, który najzwyczajniej w świecie wychładza gary.
    Oczywiście B... ma szereg zalet w stosunku do okapów tradycyjnych, ale
    także i wad, o których się nie mówi, bo to niewygodne marketingowo.

    Osobiście uważam, że B... będzie godne zainteresowania, kiedy cena tych
    okapów się urealni, a póki co jest wzięta z kosmosu i służy tylko do
    dojenia naiwniaków, którzy dają się manipulować.