  • Data: 2009-06-15 14:31:53
    Temat: Re: Otwór drzwiowy
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:f088a8d3-3958-4bf5-9aa0-

    > Jest otwór drzwiowy szerokości 104 cm (a powinien być 90 cm) w dodatku
    > niedokończony (brak nadproża).

    Jeżeli to są drzwi standarowe 90cm to te 90cm to jest "światło" w drzwiach,
    czyli od jednego słupka do drugiego słupka futryny.
    Grubość standardowej futryny wynosi 4cm, a zatem otwór dla tych drzwi
    powinien mieć nieco więcej jak 98cm. Zatem musisz zwęzić ok. 6cm.
    Możesz to zrobić na kilka sposobów:
    1. Dołożyć kawałek ścianki (6cm) w miejscu żółtego pola np.:
    a) z pionowo ustawionej cegły
    b) bloczka typu Ytong
    c) możesz też zrobić ten fragment z 2 szt. probili U do gips-kartonu.
    Jeden profil przykręcony do ściany, a drugi do futryny. Po obsadzeniu
    futryny profile wchodzą jeden w drugi. Skręcasz je z sobą, a na wierzch tych
    profili dajesz paski gips-kartonu. Ja właśnie w ten sposób robiłem u siebie
    jakieś 2 tygodznie temu. Robiłem z resztek materiałów, które akurat miałem
    pod ręką. Do środka wsadziłem listwę/belkę drewnianą, do której przykręciłem
    obydawa profile, a do profilii wstrzykłem jeszcze niskoprężną piankę
    montażową, dzięki czemu uzyskałem bardzo dużą sztywność. Ścianka jest tak
    sztywna prawie jakby była wykonana z cegły i nie straszne jej są ostre
    trzaskania drzwiami.
    2. Dokładając drewniane belki lub listwy.
    a) jedną 6cm z jednej strony
    b) dwie po 3cm po obydwu stronach
    3. Przyklejąjąc do ściany/ścian paski płyty gipsowo-kartonowej jeden na
    drugi.

    Wizualnie wydaje mi się, że najlepiej byłoby zrobić ściankę z jednej strony
    (żółty kwadrat). Ścianka ta powinna mieć taką samą szerokość jak ścianka
    istniejąca po drugiej strony, dzięki czemu łatwiej będzie zrobić dookoła
    drzwi obramowanie czy to w postaci ćwierćwałów czy też listew.
    Osobiście nakleiłbym kilka warstew pasków gipsowo-kartonowych, a futrynę
    dodatkowo przytwierdziłbym długimi kołkami lub kotwami.